Debut stânjenitor, marți seară, la lansarea cursei inaugurale Oradea - Milano (Bergamo), care a decolat cu o întârziere de 80 de minute fiindcă aeronava HiSky care a asigurat zborul, și care venea din Londra, a decolat de acolo mult după ora programată din cauza unei firme de handling.

Cursele Oradea - Milano și retur vor fi operate cu aeronave Airbus 320 de două ori pe săptămână, la prețuri pornind de la 39 euro.

Probleme la Londra

Prima cursă pe noua rută a HiSky de la Oradea la Milano (Bergamo) era programată să decoleze marți la ora 18.40, prilej cu care directorul aeroportului orădean, Răzvan Horga, a programat o conferință de presă împreună cu primarul Oradiei, Florin Birta, și cu vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan.

Oficialii au fost puși, însă, într-o poziție stânjenitoare deoarece panourile informative indicau că zborul are o întârziere de 80 de minute. „Aeronava HiSky care trebuie să ducă pasagerii la Milano vine de la Londra și a decolat de acolo cu întârziere de aproape o oră și jumătate”, le-a spus jurnaliștilor directorul aeroportului orădean. Inițial, Horga nu a cunoscut motivul întârzierii, dar l-a aflat ulterior. „Firma de handling de pe aeroportul Stansted a avut o problemă la încărcarea bagajelor pasagerilor”, a explicat el BIHOREANULUI.

Urmarea a fost că aeronava Airbus 320 cu o capacitate de 180 locuri a ajuns de la Londra la ora la care trebuia să plece spre Milano. În aceeași seară era programat și zborul retur, de la Milano la Oradea, cu aceeași aeronavă, care miercuri dimineață trebuie să asigure și cursa spre București.

După București și Londra

Cursele Oradea - Milano și retur ale HiSky vor avea o frecvență de două zboruri pe săptămână, marțea și sâmbăta, ele urmând la două luni după deschiderea rutelor Oradea - București (14 octombrie) și Oradea - Londra (15 octombrie).

Zborurile spre capitala României se desfășoară de atunci de lunea până duminica inclusiv, iar cele spre capitala Marii Britanii cu o frecvență de trei ori pe săptămână, marțea, joia și duminica.

Toate cele trei rute sunt operate de HiSky în baza unui parteneriat încheiat pe 5 ani cu Consiliul Județean Bihor și cu Primăria Oradea, care prin compania proprie Air Oradea oferă pe întreaga perioadă a contractului o susținere financiară de 700.000 euro.

Ruta Milano a mai fost operată de la Oradea și de compania low cost Ryanair, care însă a renunțat în 2022 la ea după ce nu a mai fost subvenționată. În anul precedent, post-pandemic, ea încasase un sprijin financiar de 800.000 euro pentru doar 12 luni.

HiSky este singura companie aeriană din România care operează din acest an și curse directe București - New York, după ce Tarom, compania publică, a renunțat la această rută în urmă cu 21 de ani.

Urmează Germania

În ciuda întârzierii cursei inaugurale, așteptată de circa 40 de pasageri, primarul Oradiei și vicepreședintele CJ Bihor au salutat lansarea noii rute, care - la fel ca rutele Londra (operată tot de HiSky) și Varșovia (operată de compania publică poloneză LOT Polish Airlines) - face ca din aceste hub-uri europene pasagerii din Oradea „să ajungă foarte ușor în alte zone ale Europei și ale lumii”, după cum s-a exprimat Mircea Mălan.

Acesta a amintit că CJ Bihor pregătește, tot ca serviciu public obligatoriu, adică cu sprijin financiar, ruta Oradea - München, așteptând o aprobare a Comisiei Europene pentru a putea acorda acest ajutor financiar la fel ca în cazul rutei Oradea - Varșovia. Mălan a afirmat că, dacă va fi instituită și ruta spre capitala Bavariei, ar mai rămâne de „acoperit” din Oradea o singură țară cu comunități importante de români, și anume Spania.

„Să nu uităm că în Italia trăiește o comunitate importantă de români, care vor avea mai multe posibilități de a ajunge acasă, în România”, a spus, la rându-i, și primarul Florin Birta despre noua cursă de Milano. Edilul a afirmat că parteneriatul dintre municipalitate și administrația județeană pentru susținerea pe termen lung a conexiunilor aeriene ale Oradiei va fi continuat până când cursele vor avea un grad de încărcare a aeronavelor suficient de mare pentru a asigura rentabilitatea lor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!