Contractul a fost semnat, amplasamentul lucrărilor a fost predat, constructorul poate face pregătirile pentru organizarea de şantier. Reprezentanţii municipalităţii şi ai asocierii reprezentate de firmele Bilfinger Baugesellschaft şi Corporate Management Solution au anunţat, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, începerea lucrărilor la viitorul pasaj al şoselei de centură peste giraţia din Nufărul de pe DN 76.

"Mă bucur că am început lucrările la acest prim proiect foarte important pentru fluidizarea circulaţiei pe şoseaua de centură", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Construcţia pasajului este finanţată printr-un proiect Regio în valoare de 24,6 milioane lei, din care contribuţia Uniunii Europene se ridică la 16 milioane lei, diferenţa fiind acoperită de Guvernul României (3,5 milioane lei) şi municipalitatea orădeană (5,1 milioane lei).

Estimată la 19,2 milioane lei şi adjudecată de asocierea firmelor Bilfinger Baugesellschaft şi Corporate Management Solution pentru suma de 17,1 milioane lei, construcţia pasajului va trebui finalizată în 17 luni. Termenul de predare a fost scurtat cu trei luni pentru ca municipalitatea să se poată încadra în data limită de 1 ianuarie 2016 până la care mai poate face decontări din fonduri europene.

"Mulţumesc pe această cale constructorilor pentru faptul că au acceptat scurtarea cu trei luni a termenului de execuţie astfel încât să nu fim nevoiţi să facem plăţi suplimentare din bugetul oraşului", a declarat primarul.

Pasajul care va fi construit de-a lungul şoselei de centură pentru a creşte fluiditatea circulaţiei pe inelul ocolitor va avea o lungime de 226,3 metri şi o lăţime de 19,3 metri. "Podul" peste giraţie va avea nouă deschideri cu o lăţime a părţii carosabile de 14 metri şi două benzi pe fiecare sens de mers.

"Până la finalul anului vom lucra pe partea de bretele de acces astfel încât la execuţia coloanelor forate să avem degajată circulaţia. Din acest motiv, din pasaj nu se va vedea mare lucru anul acesta", a declarat Alexandru Achim, director în cadrul Corporate Management Solution.

Pe lângă cele două benzi pe sens care vor traversa pe piloni sensul giratoriu, pasajul va avea câte două rampe de acces pe şi de pe pod pentru cei care vor să intre în oraş coborând de pe şoseaua de centură sau să iasă folosind inelul ocolitor.

De altfel, anul viitor pe şoseaua de centură se vor desfăşura în paralel mai multe lucrări începând de la pasajul peste linia ferată din zona Metro a cărui construcţia a început în vara acestui an la reabilitarea podului Densuşianu, aflat în faza de licitaţie, construcţia pasajului peste DN 79 din Calea Aradului şi ridicarea celor două pasaje perpendiculare pe inelul ocolitor în dreptul străzilor Ciheiului şi Apateului.