Consilierul local Adrian Madar vrea să facă o consultare publică pe tema construirii viitoarelor pasaje subterane din strada Republicii.

"Am să primesc multe idei"

PSD-istul îşi doreşte să afle părerea orădenilor cu privire la această investiţie ai căror indicatori tehnico-economici au fost deja aprobaţi în Consiliul Local.

"Administraţia locală nu a făcut o astfel de consultare. Am să o fac eu. Sunt convins că am să primesc multe idei", a declarat Madar, joi, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la sediul PSD Bihor.

Consilierul local a spus că, având resurse limitate, va face sondajul de opinie în mediul online. "Va fi un sondaj de opinie pe pagina mea de Facebook. Vor fi câteva întrebări de genul «Sunteţi de acord...?», «Aveţi alte propuneri sau nu doriţi această investiţie...?» şi altele", a spus pesedistul.

Răspunsurile primite vor fi aduse ulterior la cunoştinţa municipalităţii, pentru îmbunătăţirea proiectelor viitoarelor două pasaje subterane de la magazinul Crişul şi de la staţia CFR din Piaţa Bucureşti.

Ţinta: banii europeni!

Consilierul social-democrat a spus că ideea construirii celor două pasaje a fost anunţată în anul 2020. "Studiul de trafic s-a făcut (n.r. - în august 2021) la aproape doi ani de când s-a anunţat proiectul, iar studiul de fezabilitate (n.r. - care stabileşte dacă lucrările merită făcute) s-a făcut la trei ani după aceea, deci logica a fost să ne rezervăm banii şi nu să vedem dacă acest proiect este util", a explicat Adrian Madar.

PSD-istul a concluzionat că decizia construirii pasajelor era deja luată de către Primărie şi că "de aceea nu s-a făcut nicio consultare publică".

Social-democratul a spus că, în poziţiile publice, reprezentanţii municipalităţii au invocat în apărarea celor două proiecte dezbateri purtate tot în august 2021.

"Cum putea face consultări publice înainte de studiile de trafic din 2021? E o minciună", a protestat Madar, întrebând retoric: "Dacă tot avem finanţare (n.r. - europeană), de ce să nu facem ceva util? De ce să cheltuim banii aiurea?".

Aglomeraţie şi trafic

Adrian Madar a afirmat, cu date din Studiul de Fezabilitate al celor două lucrări, că aglomeraţia pe străzile adiacente viitorului coridor de mobilitate Republicii – Magheru va creşte.

"În intersecţia străzii Republicii cu strada Petőfi Sándor, timpii de aşteptare vor fi mai mari cu 196%! O să vii de pe două benzi şi o să intri într-o singură bandă de circulaţie, şi astăzi aglomerată, care nu va fi semaforizată!", a spus consilierul.

PSD-istul este convins că măsura va genera ambuteiaje. "Am întrebat: «Pe unde se va devia traficul pe perioada construcţiilor?». Primăria nu a avut un răspuns. Ne apucăm de o lucrare de doi ani fără să ne gândim la soluţie de trafic", a avertizat Madar.

Cereri de demisie

Alesul local a opinat că lucrările la pasaje nu vor face decât să prelungească aglomeraţia din trafic, după ce municipalitatea a lansat, în ultima clipă, un val de proiecte europene în paralel.

"Astăzi în Oradea este haos, debandadă", a afirmat consilierul. "Îi cer domnului primar să nominalizeze responsabilii pentru ceea ce se întâmplă astăzi în oraş şi să ia măsuri".

Ba mai mult, Madar vrea chiar demiterea responsabililor, fără a-i nominaliza: "Îi cer primarului Florin Birta să îi demită pe responsabilii care au dus la ceea ce este acum în Oradea".

După cum BIHOREANUL a mai scris, Consiliul Local a aprobat în şedinţa de la începutul acestei săptămâni indicatorii tehnico-economici ai viitorului pasaj subteran din faţa staţiei CFR.

Hotărârea a fost luată fără votul opoziţiei PSD şi UDMR, în şedinţa CL în care s-a aprobat construcţia viitorului pasaj subteran din faţa magazinului Crişul.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!