Sute de clienţi ai unor instituţii bancare care suspectează încălcări ale Ordonanţei 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori au cerut consiliere din partea reprezentanţilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Bihor, iar în 36 dintre cazuri comisarii au demarat verificările şi vor lua măsuri conform legislaţiei în vigoare.

Potrivit şefului CJPC Bihor, inginerul Sebastian Secoşan, cele mai multe reclamaţii, 26 din cele 36, au vizat redenumirea unui comision declarat ilegal prin OUG 50/2010 (comisionul de risc redenumit comision de administrare), 5 persoane au fost nemulţumite de modul în care instituţia bancară a aplicat ordonanţa, două reclamaţii s-au depus pentru că banca nu a respectat obligaţia de a notifica majorarea ratei dobânzii, iar câte o reclamaţie a fost pentru nerespectarea termenului în care banca trebuia să depună la dispoziţia clientului actul adiţional, nerespectarea procedurii de refinanţare respective pentru clauzele abuzive dintr-un contract de card.

"În urma cercetării aspectelor reclamate, vor fi luate măsurile de rigoare, conform legislaţiei privind protecţia consumatorilor din domeniul financiar bancar", a spus şeful CJPC Bihor, Sebastian Secoşan.

Comisarii pentru Protecţia Consumatorului au întocmit şi o listă cu sfaturi pentru persoanele care urmează să semneze actele adiţionale de modificare a contractelor de credit întocmite de bănci în conformitate cu prevederile OUG 50/2010. Informarea detaliază modificările aduse de actul normativ, care trebuie să fie incluse în actele adiţionale, dar şi procedura de urmat în cazul în care clienţii nu sunt de acord cu prevederile noului act adiţional întocmit de bancă. Totodată sunt menţionate şi etapele de rezolvare a unui diferend cu creditorul.