Dacă în prima săptămână a campaniei candidatul la Preşedinţie al PPMT a vorbit doar despre autonomie şi regionalizare, luni, într-o conferinţă de presă, Szilagyi Zsolt a prezentat consecinţele dezastruoase ale unei adevărate "crime" a Guvernului Ponta-Kelemen la adresa dezvoltării unor regiuni precum Transilvania şi Moldova, în fapt la adresa dezvoltării întregii Românii.

Oltenia şi Teleormanul da, Ardealul şi Moldova ba

Prezentând Master-Planul întocmit de o firmă americană, pe 2 milioane euro, la comanda Guvernului, Szilagyi Zsolt a afirmat că, deşi ar fi trebuit să fie un document strict tehnic, este unul făcut "la comandă politică", deoarece propunerile făcute de Guvern în decembrie 2013 privind construcţia de autostrăzi se regăsesc "suprapuse" în Master-Plan, cu unele excepţii, toate în defavoarea românilor, mai ales a celor ce trăiesc în Transilvania şi Moldova.

"Cu decepţie constat că interesul ardelenilor nu este ţinut în vedere, că Master-Planul discriminează regiunea noastră", a spus Szilagyi, arătând că tronsonul dintre Gilău şi Borş al Autostrăzii Transilvaniei a fost "degradat" la rangul de drum expres, dar şi că inclusiv Clujul va fi conectat rutier nu spre Bucureşti ori spre Occident, ci spre sudul ţării. În schimb, a spus PPMT-istul, masterplanul prevede că se va construi o autostradă între Bucureşti şi Alexandria (judeţul Teleorman), ceea ce îl îndreptăţeşte să afirme că este "un proiect pe logica baronilor de pradă".

Szilagyi a dat şi exemplul a ceea ce trebuia să fie între Târgu Mureş şi Făgăraş un alt tronson de autostradă, dar acesta a fost pur şi simplu scos din plan, nemairămânând în documentaţie nici măcar ca drum expres. "Cine răspunde de risipă, de jaf, de faptul că aici s-au cheltuit sume uriaşe pentru exproprieri, la fel cum între Borş şi Gilău se duc bani mulţi pe faptul că lucrările, stopate de şase ani, se degradează continuu?", a întrebat, retoric, Szilagyi.

El a mai dat un alt exemplu care îi susţine teza că "regiunea noastră este discriminată", arătând că masterplanul prevede că al doilea aeroport al României nu va fi cel din Cluj, şi nici cel din Timişoara ori din Iaşi, ci la Craiova, în timp ce proiectul aeroportului din Braşov "nu a primit niciun fond de la Bucureşti de zece ani încoace".

Transilvania şi Banatul vor fi izolate

Masterplanul comandat de Guvern este şi mai dezastruos în ce priveşte viitorul reţelelor feroviare, acest lucru fiind susţinut de preşedintele PPMT Oradea, Csomortanyi Istvan, care a declarat că "asistăm pur şi simplu la desfiinţarea viitorului Transilvaniei de către Guvernul Ponta-Kelemen".

Motivele? Documentaţia prevede ca în perioada 2014-2020 să fie desfiinţaţi 45% din cei 19.000 kilometri de cale ferată. "70% din liniile ferate din Transilvania vor fi desfiinţate, în Banat e o tragedie pentru că vor fi desfiinţate 80%", a spus Csomortanyi, exemplificând că "centre urbane medii" vor rămâne fără nicio legătură de cale ferată: Reşiţa, Zalău, Beiuş, Marghita, Odorheiu Secuiesc, Sovata etc.

UDMR să dea socoteală

Cei doi reprezentanţi ai PPMT consideră că liderii UDMR, în frunte cu preşedintele Kelemen Hunor, dar şi parlamentarii de Bihor - senatorul Rozalia Biro şi deputaţii Szabo Odon şi Cseke Attila - trebuie să răspundă în faţa electoratului, deoarece când s-au aliat la guvernare cu PSD au susţinut că o fac în primul rând pentru a forţa reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Dar, a spus Szilagyi Zsolt, "se pare că UDMR a devenit un partid centralist, în perioada electorală tot face promisiuni, dar odată ajuns la Bucureşti uită de promisiunile făcute".

În încheiere, candidatul PPMT la Preşedinţie a rezumat că, avându-se în vedere planurile Guvernului în privinţa infrastructurii, economia unor regiuni "osândite", precum Transilvania şi Moldova, vor avea de suferit, iar şoferii şi locuitorii acestor zone vor avea de suferit prin consumul crescut de carburanţi, poluare şi riscul de accidente.