Conducerea companiei Tarom a fost schimbată cu două săptămâni în urmă pentru a treia oară în ultimii ani, dar calitatea serviciilor este tot mai proastă.

Explicaţie de necrezut

Marţi dimineaţă, cursa Bucureşti - Oradea, cu decolare din Capitală la ora 7.20 şi aterizare pe aeroportul orădean programată la ora 8.45, a sosit la destinaţie cu o întârziere de trei ore, care ar face ca până şi CFR să pălească de invidie, aterizând la 11:45.

Între pasagerii nevoiţi să suporte schimbarea forţată a programului s-a aflat şi preşedintele Partidului Mişcarea Populară, Eugen Tomac, care avea stabilită la ora 11.30 o conferinţă de presă alături de colegii din organizaţia judeţeană Bihor, pe tema alegerilor europene, evenimentul începând, însă, tocmai din acest motiv, abia după ora 12.

„În Uniunea Europeană există această reglementare, ca atunci când o companie aeriană îţi încurcă programul să ai posibilitatea să o sancţionezi. Eu nu o să recurg la această posibilitate, dar nu este normal”, a spus liderul PMP despre motivul întârzierii sale.

În încercarea de a afla o explicaţie a faptului că aeronava care trebuia să decoleze din Capitală a pornit abia în jurul orei 10.30 în locul celei programate, şi anume 7.20, BIHOREANUL a apelat la reprezentanţa Tarom din Oradea, din partea căruia o angajată a transmis un răspuns halucinant. „Nu s-a găsit aeronavă”. Ca şi cum cursa ar fi fost surprinzătoare, nu programată în orarul de vară al companiei naţionale.

Tupeu de monopolist

Sfidarea Tarom faţă de propriii clienţi care vor să zboare de la şi la Oradea atinge noi culmi şi tot mai mulţi sunt cei nemulţumiţi de prestaţia companiei.

În urmă cu o lună, un pasager semnala că după ce Tarom a rămas singurul operator pe Aeroportul din Oradea şi a scumpit preţurile biletelor la peste 1.000 lei a avut de suferit şi punctualitatea orarelor de zbor. „Doresc să vă aduc la cunoştinţă serviciile execrabile oferite de compania naţională Tarom. La preţul astronomic plătit pe biletele Oradea-Bucureşti, în seara acestei zile de 15 aprilie, cursa de seară are o întârziere de două ore. După ce a aterizat la 21:55, suntem îmbarcaţi şi se anunţă că nu putem pleca din cauza unor probleme de sistem. E 22:45 şi încă suntem în avion, iar comandantul ne spune că nu se ştie cât mai durează”, reclama clientul Tarom în legătură cu o cursă care trebuia să ajungă la Oradea de la Bucureşti la ora 20 şi să decoleze cu alţi pasageri înapoi spre Capitală la ora 20.25, pentru a ateriza la ora 21.45.

În realitate, potrivit portalului Flight Radar, aeronava ATR45 a ajuns atunci la Oradea abia în jurul orei 21.50 şi a decolat spre Bucureşti abia în jurul orei 23, ajungând la destinaţie cu câteva minute după miezul nopţii.

Ministru fără răspuns

Calitatea proastă şi preţurile de lux ale Tarom pentru relaţia Oradea a atras atenţia la începutul acestei luni şi deputatului PNL Bihor Gavrilă Ghilea, care l-a interpelat pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, cerându-i explicaţii.

„Biletele de avion au ajuns să-i coste pe orădeni dublu faţă de tarifele practicate pentru zboruri similare operate de Tarom pe alte aeroporturi din nord-vestul şi din sud-vestul ţării. Vă rog, domnule ministru, să solicitaţi conducerii Tarom explicaţii pentru modul vădit în care se încearcă izolarea Oradiei de capitala ţării, prin practicarea unor preţuri exorbitante la biletele de călătorie şi operarea curselor cu aeronave subdimensionate”, i-a cerut deputatul bihorean ministrului Răzvan Cuc, care întârzie şi el cu un răspuns.

Păţit el însuşi marţi dimineaţă, preşedintele PMP Eugen Tomac a declarat că se va alătura şi el deputatului bihorean şi va cere, la rându-i, explicaţii ministrului.