Descoperire interesantă în spațiu. Telescopul NASA James Webb a detectat în jurul a două protostele elemente chimice care se găsesc în oţet, băutura margherita şi chiar în înţepături de furnici, scrie Digi24.ro, citând CNN.

Anunţul a fost făcut de NASA într-un comunicat de presă în care se precizează că astronauţii au descoperit cu ajutorul telescopului "moleculele organice complexe".

Astfel, au fost detectate în spaţiu molecule de acid acetic, o componentă a oţetului şi de etanol, adică alcool, care înconjoară IRAS 2A şi IRAS 23385, două stele atât de tinere încât nu au format încă planete, cunoscute ca protostele.

"Hai, noroc! Ce au în comun cocktailurile margherita, oţetul şi înţepătura de furnică? Conţin ingredientele chimice pe care Telescopul Spaţial James Webb al NASA le-a identificat orbitând în jurul a două protostele, numite IRAS 2A şi IRAS 23385", a transmis NASA.

Pe lângă acestea, au fost depistate şi molecule simple de acid formic, care provoacă senzaţia de arsură asociată cu înţepăturile furnicilor, precum şi dioxid de sulf, metan şi formaldehidă.

Oamenii de ştiinţă cred că compuşii sulfuroși, cum ar fi dioxidul de sulf, ar fi jucat un rol cheie în formarea Pământului timpuriu, care a creat condiţiile care au dus în cele din urmă la apariţia vieţii.

Aceste molecule au fost găsite sub forma unor particule de gheaţă, la o distanţă de 15.981 de ani-lumină de Pământ.

Importanţa acestei descoperiri stă în faptul că oferă o perspectivă asupra originii vieţii şi a proceselor de formare planetară. Spre exemplu, pe Pământ, o combinaţie potrivită de astfel de elemente a dus în cele din urmă la formarea vieţii.

Telescopul James Webb a costat 10 miliarde de dolari, fiind cel mai performant telescop. El a fost creat printr-o colaborare între NASA, Agenţia Spaţială Europeană şi Agenţia Spaţială Canadiană şi lansat în spaţiu pe 25 decembrie 2021.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!