Pe Bulevardul Magheru nu mai există oră de vârf. Şanţurile săpate în carosabil al intersecţiei cu strada Louis Pasteur obligă maşinile să circule bară la bară. Şirul de autovehicule începe imediat după gară şi se întinde până la semafoarele de lângă magazinul Crişul. Timpul de aşteptare în trafic durează, după noroc, între 10 şi 20 de minute.

Calvarul şoferilor ar putea lua sfârşit odată cu începerea anului şcolar, termen până la care şanţurile din carosabil vor trebui acoperite. Toate lucrările din zonă vor trebui să se încheie până pe 30 septembrie.

Conducerea municipalităţii a cerut asocierii reprezentate de firmele Construcţii Bihor şi Energomontaj să suplimenteze numărul de echipe şi utilaje scoase în teren şi să prelungească timpul de lucru inclusiv peste noapte pentru a se încadra în termenul limită de finalizare a tuturor lucrărilor din zona magazinului Crişul, stabilit pentru 30 septembrie.

"Toate lucrările executate în carosabil se desfăşoară numai după obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de execuţie şi desfacere eliberate de către Municipiul Oradea şi de către Poliţia Rutieră, care a aprobat restricţionarea traficului auto din zona intersecţiei de la magazinul Crişul afectată în acest moment de lucrări până la data de 15 septembrie 2015. Toate lucrările actuale din zona magazinului Crişul au ca termen de finalizare data de 30 septembrie 2015", se menţionează într-un comunicat al municipalităţii.

Lucrările din zona magazinului Crişul presupun printre altele dezafectarea conductelor existente, amplasarea noului sistem de conducte în pat de nisip, efectuarea probelor de presiune, izolarea sudurilor, construirea de cămine de racord, aerisire sau golire, introducerea instalaţiei de fibră optică pentru monitorizarea sistemului şi readucerea carosabilului la starea iniţială.

Contractul de lucrări încheiat cu asocierea firmelor Construcţii Bihor şi Energomontaj prevedere reabilitarea a 17,5 kilometri de reţea primară din Magistralele 1 şi 3, din care până în prezent s-au reabilitat 15 kilometri de conducte magistrale reprezentând 86% din total. Principalele zone în care s-a lucrat la reabilitarea reţelelor de termoficare sunt bulevardele Dacia, Ştefan cel Mare, Decebal, respectiv străzile Eminescu, Ciorogariu, Louis Pateur, Traian Lalescu, Petofi, Republicii şi Magheru.

Pe măsură ce tronsoanele reabilitate sunt finalizate, acestea sunt puse în funcţiune şi urmează să fie alimentate cu energie termică din noua centrală.

Termenul de finalizare a tuturor lucrărilor de înlocuire reţele din oraş a fost stabilit pentru 31 decembrie 2015, dar conform graficului de lucrări reprezentanţii municipalităţii estimează că acestea se vor termina înainte de sfârşitul lunii octombrie.