Orice avarie va fi semnalată în timp real! Termoficare Oradea îşi va lansa săptămâna viitoare, pe portalul propriu, o aplicaţie online prin care va posta pe o hartă a oraşului toate defecţiunile cu timpul de remediere.

"Începând de săptămâna viitoare, dacă vine acasă şi vede că nu are apă caldă, orădeanul nu mai trebuie să sune în dispecerat, unde dispecerul, dacă are multe avarii, nu poate răspunde în timp scurt, ci intră pe site şi caută pe o hartă după zonă, adresă sau punct termic, cum îi este mai uşor. Acolo vede automat dacă există un deranjament, când a apărut şi timpul estimat pentru remedierea lui", a anunţat purtătorul de cuvânt al Termoficare, Dan Creţu, joi, în cadrul conferinţei la care au participat reprezentanţii a 14 servicii centralizate de termoficare din ţară.

Întâlnirea a avut loc în cadrul celei de a doua ediţii a acţiunii "Ziua porţilor deschise", în cadrul căreia peste 690 de orădeni au vizitat noua centrală pe gaz din Oradea.

Harta avariilor

Integrată portalului societăţii, termoficareoradea.ro, noua aplicaţie va scurta cu mult intervalul în care orădenii vor fi informaţi cu privire la avariile care le afectează alimentarea cu apă caldă sau căldură.

"Până acum, de la momentul identificării unei avarii până la publicarea ei în presă, pentru a ajunge la cunoştinţa clienţilor noştri, dura câteva ore. De săptămâna viitoare, dispecerul va anunţa avaria în timp real, simultan cu închiderea punctului termic afectat de lucrări, şi va menţiona într-un text scurt timpul estimat pentru remedierea ei", a spus Creţu.

Anunţaţi prin SMS

Potrivit purtătorului de cuvânt al Termoficare, aplicaţia este gândită de aşa natură încât simultan cu anunţarea avariei pe site să transmită un SMS prin care anunţă şi prin telefon defecţiunea şi timpul de remediere a acesteia tuturor titularilor de contract din zona afectată, de la reprezentanţi de asociaţii de proprietari până la consumatori individuali.

"Administratorii de asociaţii vor primi automat un SMS în care vor fi informaţi cu privire la avaria apărută şi termenul pentru remedierea ei", a declarat Creţu.

"O idee foarte bună!"

Prezenţi la conferinţa de joi, reprezentanţii asociaţiilor de proprietari din Oradea s-au declarat încântaţi de noua aplicaţie. "Anunţarea în termen cât mai scurt al tuturor avariilor este o idee foarte bună. Odată informaţi, putem şi noi să punem un afiş la avizier sau la intrarea în scările blocurilor prin care să anunţăm membrii asociaţiei că apa caldă sau căldura au fost oprite şi data sau ora la care se vor relua serviciile", a declarat preşedintele Asociaţiei de Proprietari Fagului, Alexandru Butiri.

Măsura va detensiona mult relaţia dintre consumatorul şi furnizorul de energie termică. "Odată informat, omul nu va mai merge revoltat la asociaţie sau la Termoficare ca să întrebe din ce cauză nu are apă caldă sau căldură", a completat Butiri.

Potrivit preşedintelui, un avantaj suplimentar îl constituie faptul că orădeanul nici măcar nu trebuie să ştie punctul termoficare de care aparţine pentru a putea afla cauzele întreruperii serviciilor, fiindcă avariile sunt marcate direct pe o hartă digitalizată a oraşului.