Evadarea din traficul aglomerat al oraşului pe şoseaua de centură nu mai este o soluţie. Cel puţin pentru cei care ies din Oradea spre Băile Felix! Angajaţii Bilfinger Baugesellschfat au limitat începând de luni dimineaţă accesul în sensul giratoriu la o singură bandă pe sens de la cele două existente.

"Constructorii lucrează la realizarea fundaţiei viitorului pasaj pe care şoseaua de centură va traversa intersecţia cu DN 76 spre Deva", a declarat Leontin Pătcaş, şeful Biroului drumuri şi poduri din Primărie.

Luni dimineaţă, constructorii au montat indicatoarele rutiere de "drum îngustat" şi au blocat pe o distanţă de câteva sute de metri ambele benzi exterioare ale şoselei pentru a lăsa spaţiu de manevră utilajelor grele şi camioanelor care degajau pământul săpat. Lucrările au fost precedate de săpăturile făcute pentru relocarea reţelelor de utilităţi şi amenajarea, paralel cu şoseaua de centură, a viitoarelor bretele de acces pe pasajul suprateran.

Construcţia pasajului este finanţată printr-un proiect Regio în valoare de 24,6 milioane lei, din care contribuţia Uniunii Europene se ridică la 16 milioane lei, diferenţa fiind acoperită de Guvernul României (3,5 milioane lei) şi municipalitatea orădeană (5,1 milioane lei).

Estimată la 19,2 milioane lei şi adjudecată de asocierea firmelor Bilfinger Baugesellschaft şi Corporate Management Solution pentru suma de 17,1 milioane lei, construcţia pasajului va trebui finalizată în 17 luni. Termenul de predare a fost scurtat cu trei luni pentru ca municipalitatea să se poată încadra în data limită de 1 ianuarie 2016 până la care mai poate face decontări din fonduri europene.