Pe-aici nu se trece!

Deşi la începutul săptămânii se preconiza ca în week-end-ul care vine circulaţia pe Podul Dacia să fie restricţionată prin instituirea unei limite maxime de viteză de 5 km/h, miercuri dimineaţă conducerea Primăriei şi a Poliţiei Rutiere au anunţat o modificare esenţială, şi anume că circulaţia autovehiculelor de orice tip va fi total interzisă pe pod de vineri, începând cu ora 18, până luni dimineaţă la ora 6.

Motivul a fost explicat de viceprimarul Gheorghe Carp. "Inspectoratul Teritorial de Stat în Construcţii a impus închiderea circulaţiei, considerând că după turnarea betonului este nevoie de un interval de 48 de ore în care pe pod să nu fie vibraţii de niciun fel", a spus Carp, într-o conferinţă de presă.

Viceprimarul a arătat că, pentru a evita ambuteiajele, şoferii sunt sfătuiţi să folosească rute ocolitoare. "Echipaje ale Poliţiei Rutiere şi Poliţiei Comunitare vor monta la intrările în oraş indicatoare de ocolire şi vor recomanda şoferilor aflaţi în tranzit să folosească şoseaua de centură", a mai spus Gheorghe Carp.

Comisarul-şef Valentin Pănescu a precizat că poliţiştii de la Rutieră vor fi postaţi şi la capetele Podului Dacia, pentru a verifica respectarea interdicţiei de circulaţie, şoferii care nu vor respecta indicaţia urmând să fie sancţionaţi conform Codului Rutier.

Viceprimarul Gheorghe Carp a mai adăugat că, tot pentru a respecta indicaţiile experţilor în construcţii de la ITSC, circulaţia rutieră pe Podul Dacia va fi restricţionată şi după data de luni, 9 august, timp de 28 de zile, practic pe toată durata lunii august, în sensul că limita de viteză maximă va rămâne de 5 km/h, iar în acest interval de timp accesul vehiculelor grele va fi interzis pe pod.

Vehiculele OTL, deviate

Aflat şi el la conferinţa de presă a conducerii Primăriei şi Poliţiei Rutiere, managerul regiei de transport local, Csuzi Istvan, a prezentat care vor fi modificările impuse de restricţiile de pe Podul Dacia pentru circulaţia autobuzelor de pe liniile 13, 17 şi TRV 3 (aceasta din urmă deservind pasagerii pe ruta tramvaielor, suspendată din cauza lucrărilor).

Astfel, autobuzele de pe linia 13 vor urma traseul strada Gheorghe Doja - Spitalul Judeţean - Bdul Republicii - strada Muzeului - Parcul Petofi - Bdul Republicii - Magazinul Crişul - strada L. Pasteur - Spitalul Judeţean - strada Gheorghe Doja.

Autobuzele liniei 17 vor circula între staţia Simcor (Pod CFR Borşului) - Bdul Dacia - Parcul Petöfi - Magazinul Crişul - Republicii - Gara Centrală - Berzei - Şirul Canonicilor - Bdul Dacia - Simcor (Pod CFR).

Autobuzul TRV 3 va deservi pasagerii OTL între fostul cimitir Olosig şi Gara Centrală.
"Ne cerem scuze pasagerilor, dar şi orădenilor care îşi folosesc maşinile proprii, pentru deranjul creat, dar din punct de vedere tehnic nu există alte soluţii mai bune", a spus managerul OTL, Csuzi Istvan.

Urmează Podul Ferdinand

Lucrările de înlocuire a liniilor de tramvai între Podul Dacia şi Centrul Civic au început în urmă cu două săptămâni, fiind necesare deoarece şinele erau prea strânse în curbe, fapt care provoca defectarea rapidă a tramvaielor de tip Siemens, achiziţionate în anul 2008.

Până în prezent s-a efectuat scoaterea liniilor de tramvai de la staţia de pe Magheru până la intersecţia Cele 3 Crişuri - Parcul 1 Decembrie.

Valoarea lucrărilor, în care este inclusă şi amenajarea unei giraţii în Centrul Civic, este de 3,596 milioane lei (plus TVA), iar termenul de finalizare este noiembrie 2010.

După lucrările de refacere a liniilor de tramvai pe Podul Dacia, un altul va intra anul viitor în reparaţii capitale, a anunţat viceprimarul Gheorghe Carp. "Anul viitor trebuie reabilitat şi Podul Ferdinand, de lângă Primărie, dar ne vom apuca de lucrări la acesta doar după încheierea lucrărilor ce cele două poduri care urmează să fie construite peste Criş. Abia acum ne dăm seama cât de important este să avem încă două noi poduri", a spus viceprimarul, referindu-se la viitoarele poduri din Ioşia Nord şi respectiv zona Silvaş.