Trei au fost montate, două s-au pierdut pe drum! Firma Trameco a montat marţi pe piloni primele trei grinzi de la supratraversarea străzii Louis Pasteur. Structurile de beton lungi de 32,8 metri şi grele de 35 de tone au fost aduse la Oradea în cursul nopţii cu două transportatoare cu gabarit depăşit şi au traversat oraşul începând cu ora 3 dimineaţa.

Constructorul aştepta cinci grinzi, dar două s-au pierdut pe drum. "Unul din cele trei transporturi speciale a fost implicat într-un incident rutier pe raza localităţii Lipova. Şoferul nu a negociat bine virajul într-o curbă şi cele două grinzi de pe platformă s-au răsturnat", a povestit viceprimarul Mircea Mălan.

Edilul a spus că în mod probabil cele două grinzi vor fi înlocuite. Piesele sunt aşteptate la Oradea cu ocazia următorului transport special care va avea loc joi.

"În total peste cele două pasaje supraterane pe care drumul expres va traversa străzile Louis Pasteur şi Gheorghe Doja vor fi montate 45 de grinzi cu dimensiuni de 21, respectiv 32,8 metri", a mai spus Mălan.

Cu o lungime de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Mareşal Constantin Prezan şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.

Lucrările vor fi realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.