Investiţiile în fluidizarea traficului auto pe direcţia Nufărul – Cantemir ar putea costa 54,2 milioane lei, echivalentul a 11,7 milioane euro.

"Să amenajăm parcări!"

Consiliul Local a aprobat luni, cu votul exclusiv al reprezentanţilor PNL, indicatorii tehnico - economici ai proiectului privind fluidizarea traficului auto pe direcţia Nufărul - Cantemir, care urmează să fie depus pentru obţinerea finanţării europene în cursul acestei săptămâni.

Grupul UDMR din Consiliul Local s-au abţinut de la vot, în vreme ce consilierii social-democraţi au votat împotrivă. UDMR-iștii au refuzat să promoveze proiectul pe considerentul că înainte de a desfiinţa locurile de parcare pentru a lărgi strada şi a amenaja piste pentru biciclete şi trotuare, muncipalitatea va trebui să le ofere locuitorilor zonei soluţii alternative.

"Să votăm în prealabil un proiect prin care să amenajăm parcări pentru locuitorii zonei", a cerut liderul grupului UDMR, Kirei Melinda.

În replică, primarul Ilie Bolojan a explicat că, în paralel cu lucrările de lărgire a străzilor Cantemir şi Nufărul, municipalitatea va lua în calcul şi construcţia de parkinguri.

"În următoarea etapă, în paralel cu licitaţia pentru implementarea acestui proiect, vom face studii de fezabilitate privind amenajarea de parcări. În cazul în care acest proiect nu ar obţine finanţare, am pune carul înaintea boilor", a declarat edilul.

Bolojan a spus că municipalitatea nu are capacitatea "fizică şi umană" de a derula cele două proiecte în paralel.

Şosea mai lată şi rapidă

Proiectul privind "creşterea mobilităţii urbane în zona Nufărul - Cantemir", promovat de municipalitate, vizează asigurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă şi asigurarea fluenţei în traficul rutier, prin eliminarea punctelor de conflict din intersecţii precum şi de la trecerile peste liniile de tramvai dinspre blocurile de pe partea dreaptă în sensul de ieşire din oraş.

"Se va institui prioritatea de trecere prin toate intersecţiile a tramvaiului şi se va realiza unda verde pentru autovehicule, pe ambele sensuri de mers, prin interconectarea automatelor de semaforizare", a anunţat viceprimarul Florin Birta în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa în plen.

Lucrările vor mai cuprinde asfaltarea carosabilului şi trotuarelor, înlocuirea a firului de contactat care alimentează tramvaiele cu enegie electrică, a stâlpilor şi sistemului de susţinere respectiv înierbarea căii de rulare.

În plus, parcările de lângă linia de tramvai vor fi desfiinţate pentru a face loc unei piste pentru biciclete cu o lăţime de 2 x 1,5 metri, cu două sensuri şi a unui trotuar de 1,5 metri.

"În cazul pistei pentru biciclete se va utiliza asfaltul colorat cu pigment roşu, pentru a avea o delimitare clară a pistei pe toată lungimea bulevardului", a explicat Birta.

Cu ocazia lucrărilor stâlpii de iluminat public vor fi înlocuiţi cu alţii având trei prize "Fastum" pentru alimentarea iluminatului festiv, a unor camere de luat vederi sau a unor echipamente wifi. În plus, se vor monta semafoare cu LED iar stâlpii acestora vor fi îmbrăcaţi în elemente reflectorizante.