Din 15 mai, trenul de zi Oradea-Bucureşti se desfiinţează. Şi după cum spun oamenii din sistem, nici trenul de noapte nu se simte prea bine. Aşa că orădenii, dacă vor să ajungă în Capitală, n-au decât să-şi transbordeze plasele de rafie din personalul de Oradea în acceleratul de Cluj.

Uite că primele semne de regionalizare încep să-şi arate colţii, iar transformarea Oradiei într-un Şimleu mai mare e pe cale să se producă! Sincer, eu nu mă dau în vânt după drumurile de Bucureşti, că dacă vreau să văd mulţi ţigani la un loc merg în zona Voltaire. Dar cum putredul sistem birocratic nu te lasă să nu duci obolul miticilor din Capitală, tot trebuie să apelezi la tren.

Motivaţia boacterilor din CFR este că desfiinţarea trenului se face din motive financiare. Dar trebuie să fii extrem de bou, în calitate de şef peste CFR, ca să-ţi desfiinţezi obiectul muncii. În logica asta ar trebui să se desfiinţeze toate trenurile, că aşa ar fi cel mai rentabil, urmând ca poporul să susţină doar o mână de paraziţi prin Ministerul Transporturilor. Şi dacă tot vorbim de rentabilitate, hai să desfiinţăm pensionarii şi bolnavii, că nici ei nu sunt rentabili.

Marele păcat este că toate aceste semne de scoatere a Oradiei de pe hartă se petrec sub ochii nepăsători şi umezi ai USL-iştilor de Bihor.

Află ce părere are Bihorel pe tema asta, pe www.bihorel.ro