Turiștii care au plecat pe 24 august spre Antalya (Turcia) și spre Hurghada (Egipt) de pe Aeroportul din Oradea, iar angajații aerogării le-au încurcat bagajele între ele, trimițându-le în destinații greșite, au aterizat sâmbătă seara înapoi la Oradea.
Mulți dintre cei care au fost în vacanță în Turcia spun că au primit valizele cu mare întârziere. La întoarcere, au cerut explicații pe Aeroportul Oradea, fără a le și primi, au scris reclamații și cer despăgubiri pentru ce au trebuit să-și cumpere în lipsa bagajelor pregătite de acasă.
Lăsați fără bagaje
Situația a fost sesizată BIHOREANULUI sâmbătă seara, după aterizarea la Oradea, de membrii unei familii cu doi copii. Atât soțul, cât și soția sunt revoltați de situație cu atât mai mult cu cât, în cazul lor, bagajele le-au fost livrate la hotelul din Antalya abia în noaptea de 28 spre 29 august. „Din toată vacanța, am avut doar două zile bagajele noastre. A trebuit să ne cumpărăm totul până la sosirea lor, am cheltuit în total, pentru 4 persoane, 600 de euro pentru cele necesare”, spune soția.
Amintim că directorul aerogării orădene, Răzvan Horga, declara pentru BIHOREANUL că bagajele au fost trimise rapid după încurcătură din Hurghada în Antalya și invers, și au ajuns în destinațiile corecte chiar a doua zi, adică duminică, pe 25 august. Dar, spun oamenii, nu și în posesia lor.
După ce au ajuns în Turcia, turiștii au completat formulare inclusiv cu hotelurile la care erau cazați, iar firma care operează pe aeroportul din Antalya, TGS - Turkish Ground Services, le-a livrat ulterior valizele, însă cu întârziere.
„Cei de la aeroportul din Antalya ni le-au trimis pe cheltuiala lor. Noi, turiștii, eram împrăștiați pe tot sudul teritoriului. Nouă ne-au ajuns bagajele pe 29 august, la ora 01 noaptea, la hotel. Avem și documentul datat și semnat, că le-am primit. Dar dacă cei de la Aeroportul din Oradea nu greșeau, dacă nu făceau prostia asta, nu ajungeam aici”, spune soțul.
foto: cititor eBihoreanul
Vacanță stricată
Și alți turiști din același zbor au primit valizele cu întârziere de 2-3 zile sau chiar mai mult. „Noi am fost un grup de 11 persoane, inclusiv copii și oameni aflați sub tratament medical. Am tot sunat la aeroportul din Antalya, fiindcă degeaba au ajuns bagajele acolo, dacă nu le-am și primit. În grupul nostru, am primit bagajele pe rând, marți, miercuri și joi. A trebuit să cumpărăm lapte praf pentru copil, unii au trebuit să-și cumpere medicamente, haine. Întreaga situație a fost groaznică. Ne-am și certat între noi, eram cu nervii întinși”, spune o orădeancă.
Alții au mers cu taxiurile până la aeroportul turcesc în încercarea de a-și recupera mai repede gențile de voiaj.
Vouchere la aquapark
Sâmbătă seara, când aeronava HiSky a aterizat pe Aeroportul din Oradea, cu întârziere, aducând acasă circa 180 de turiști din Antalya, mulți dintre ei au scris reclamații, descriind experiența neplăcută prin care au trecut, care le-a stricat vacanța.
Cei care au sesizat BIHOREANUL spun că ar fi vrut să discute cu cineva din conducere, dar acest lucru n-a fost posibil. „Inițial era doar cineva de la Security acolo, apoi au venit și alți angajați trimiși la înaintare să-și ceară scuze”, povestește o orădeancă.
La întoarcerea pe Aeroportul din Oradea, turiștii afectați de situație au primit vouchere de acces la Aquaparkul Nymphaea, iar cei care și-au lăsat mașinile în parcarea aerogării nu au mai fost taxați pentru asta. „Compensațiile” nu i-au liniștit pe pățiți. „Nu-mi trebuie mie voucherul lor, nici nu mă duc la aquapark. Vrem despăgubiri pentru cheltuielile pe care le-am făcut din cauza greșelii lor. Dacă nu le vom obține prin aceste reclamații, vom merge în instanță”, a spus una dintre turistele din zborul de Antalya.
UPDATE: „Vom analiza fiecare reclamație”, spune directorul Aeroportului Oradea
Contactat de BIHOREANUL, directorul Aeroportului Oradea, Răzvan Horga, spune că eroarea privind încărcarea bagajelor în aeronavele greșite a apărut pe fondul mai multor factori, printre care faptul că din cauza unor întârzieri ale zborurilor, pe aeroport se aflau patru aeronave în același timp (două plecau spre Antalya, una spre Hurghada și una spre București), deși nu așa era plănuit, plus un avion avariat (cel Tarom afectat de furtună și rămas pe platforma aeroportului din Oradea) care ocupa o poziție bună pe platformă.
„Aeronavele au venit într-o secvență diferită față de cea anunțată inițial și a apărut o eroare, în sensul în care oamenii au fost înștiințați că prima aeronavă a aterizat, dar, în contextul întârzierilor, de fapt cea de-a doua a aterizat înaintea ei”, spune directorul.
De asemenea, a precizat Horga, au fost și alți factori care au conturat eroarea, cum ar fi defectarea unui echipament specific, și presiunea pusă de echipajele companiilor aeriene, care voiau să plece cât mai repede spre destinație. Situația s-a creat și în contextul în care Aeroportul Oradea nu coordonează în prezent toată activitatea privind bagajele, ci se ocupă de încărcarea efectivă a bagajelor, iar de serviciul de check-in și de coordonare a îmbarcării răspunde Romanian Airport Services.
Una peste alta, directorul general al Aeroportului Internațional Oradea spune că este în desfășurare o cercetare administrativă în acest caz și, totodată, s-au luat măsuri pentru ca astfel de erori să nu se repete.
În ceea ce privește reclamațiile scrise sâmbătă seara turiștii întorși din Turcia, Răzvan Horga spune că fiecare va fi analizată în parte. „Firma care făcea livrările în Turcia ne-a informat că 95% dintre bagaje au fost livrate până luni. Este foarte important că oamenii ne-au semnalat aceste lucruri în scris și vom analiza fiecare caz în parte. Ne asumăm orice răspundere contractuală”, a spus directorul. Întrebat dacă turiștii ar putea primi compensații financiare, Horga a spus: „Există posibilitatea ca acest lucru să se întâmple. Vom analiza situațiile”.
Despre voucherele la Aquaparkul Nymphaea, oferite pasagerilor la sosirea la Oradea, Răzvan Horga a spus că au fost însoțite de câte un mesaj scris și că au fost gesturi prin care el și ceilalți reprezentanții aerogării și-au exprimat regretul pentru cele întâmplate. „Am luat măsurile necesare pentru ca o astfel de situație să nu se mai petreacă”, a adăugat el.
Aeroportul Oradea se confruntă cu deficit de personal și urmează să scoată la concurs 42 de posturi.