Deputatul UDMR Bihor Cseke Attila a anunţat joi că, în aceeaşi dimineaţă, la Parlament au fost înregistrate amendamentele pe care le-a formulat, împreună cu deputatul Szabo Odon şi cu senatorul Rozalia Biro, la proiectul Legii Bugetului pe anul 2014.

Toate obiectivele pentru care parlamentarii UDMR Bihor solicită finanţare sunt lucrări la drumuri, cu excepţia unuia singur, şi anume extinderea Liceului Teoretic Horvath Janos din Marghita, pentru care cer 2,3 milioane lei pentru anul viitor, sumă necesară începerii şi finalizării lucrărilor.

Potrivit spuselor lui Cseke, este vorba despre centurile ocolitoare ale oraşelor Săcueni (necesarul de finanţare fiind de 66 milioane lei, din care Guvernul a alocat prin proiect 23 milioane lei, dar UDMR Bihor mai solicită încă 15 milioane lei), Salonta (proiectul nu prevede pe anul viitor niciun leu, lucrarea fiind în stadiul studiului de prefezabilitate, iar UDMR Bihor cere alocarea a 20 milioane lei) şi Valea lui Mihai (unde, de asemenea, nu există făcut un studiu de fezabilitate, dar cei trei parlamentari solicită alocarea a 15 milioane lei).

Totodată, parlamentarii UDMR Bihor vor şi finanţarea lucrărilor pentru refacerea şi consolidarea drumului naţional DN 19 B Săcueni - Nuşfalău (prin Marghita), obiectiv pentru care sunt necesare 87 milioane lei, iar alocaţia din proiect este nulă, de zero lei.

Un alt drum pe care cei trei îl vor modernizat este DN 19 E Biharia - Chiribiş, pentru care solicită 22 milioane lei, adică valoarea întregii lucrări.

Pentru DN 1 H Aleşd - Zalău (a cărui modernizare a început în timpul guvernării Tăriceanu, valoarea totală a investiţiei fiind de 507 milioane lei), Guvernul a alocat pe anul viitor 40 milioane lei, dar Cseke, Biro şi Szabo vor suplimentarea sumei cu încă 25 milioane lei.

Cei trei parlamentari bihoreni mai solicită şi finanţarea lucrărilor de reabilitare a DN 76 Oradea - Deva pe tronsonul Oradea - Beiuş, pentru care sunt necesare 161 milioane lei, iar ei vor alocarea, pe anul viitor, a 100 milioane lei. În ce priveşte acest obiectiv, pentru că el este cuprins în etapa a V-a de modernizare a unor drumuri naţionale împreună cu alte cinci drumuri din alte zone ale ţării, cei trei reprezentanţi UDMR vor ca alocarea financiară să se facă distinct, nu "la grămadă", pentru ca banii să vină în Bihor, nu să se împartă cu celelelalte cinci drumuri din restul ţării.