Mini-autostrada dintre Borş şi Biharia nu va fi deschisă, miercuri, circulaţiei publice, aşa cum eronat a titrat BIHOREANUL luni, pentru o vreme, interpretând greşit o informaţie transmisă nici ea foarte precis de către administratorul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, în condiţiile în care, la rându-le, reprezentanţii CNAIR nu au putut fi contactaţi pentru a oferi informaţii exacte.

"O putem pune în circulaţie"

Aflat la un eveniment festiv ocazionat de inaugurarea noii scene rotative a Teatrului orădean, administratorul Selina, Beniamin Rus, a afirmat că "Dacă tot sunt aici, pot să vă informez că în aceste zile finalizăm autostrada între Borş şi Biharia şi o putem pune în circulaţie în regim de drum naţional poimâine (n.r. miercuri)".

Ulterior, la solicitarea reporterului BIHOREANULUI, care a cerut detalii, reprezentantul Selina a spus, referindu-se la executanţii subsecţiunii 3C3 a Autostrăzii Transilvania – asocierea Trameco Bihor, Vahostav SK şi Water Drillings din Bucureşti – că "noi vom fi gata să o punem în funcţiune miercuri, dar va putea fi folosită cu regim de drum naţional DE anul viitor (n.r. – şi nu până anul viitor), când vom aşterne şi stratul final de uzură, atunci când vor fi gata şi vecinii maghiari cu partea lor până la Borş".

De asemenea, Rus a specificat că în aceste condiţii, după deschiderea traficului în regim de drum naţional, chiar dacă nu sunt realizate şi celelalte subsecţiuni ale autostrăzii, adică cele dinspre spre Cluj (prin Sălaj), darea în funcţiune a şoselei va putea contribui la fluidizarea circulaţiei în Oradea, deoarece vehiculele care se vor deplasa dinspre Borş spre Satu Mare nu vor mai fi nevoite să o ia prin oraş.

"S-ar putea, dar nu va fi"

Faptul că antreprenorul lucrărilor este "gata să pună în funcţiune" în cursul zilei de miercuri, aşa cum afirma administratorul Selina, nu înseamnă, însă, că porţiunea de autostradă va fi deschisă efectiv, aşa cum greşit a fost redactată ştirea iniţială, iar explicaţia acestui fapt a dat-o, luni seară, la solicitarea BIHOREANULUI, reprezentantul antreprenorului, inginerul Marian Duşescu, deoarece la capătul dinspre Ungaria şoseaua nu este conectată la partea de autostradă a vecinilor maghiari.

Acesta a explicat că pe partea maghiară autostrada coboară de la Berettyóújfalu paralel cu DN 1 din România şi nu intră în Vama Borş, ci va intra pe teritoriul României între Borş şi Biharia, prin Satu Nou.

"La intersecţia cu DN 19 (n.r. – Oradea – Satu Mare) există posibilitatea să te sui pe autostradă şi s-o iei spre Ungaria, spre Nagykereki, doar că sectorul maghiar din graniţă nu este gata, în consecinţă nu se va putea circula pe acest drum. Noi am spus că s-ar putea deschide circulaţiei pentru că am avut o promisiune către CNAIR că vom termina (n.r. – cei 5,35 kilometri dintre Borş şi Biharia) înaintea lor (n.r. – a vecinilor maghiari) şi că anul acesta ar putea fi dată în circulaţie dacă ar veni maşini dinspre Ungaria. Lucrul acesta nu se întâmplă, la capătul dinspre Ungaria există parapeţi din beton, astfel că nu ai pe unde să ieşi, pentru că nu există punctul de vamă", a spus Marian Duşescu.

"Asta e promisiunea pe care am făcut-o noi, că de miercuri am putea prelua traficul care vine din Ungaria, dar nu se va deschide să se circule pe ea", a adăugat reprezentantul Selina.

BIHOREANUL face cuvenita rectificare, cu scuze pentru eroare.