Anual, Primăria băga bani în cultură, nu puţini, cu toate criticile ce i se aduceau de către artiștii județului. Procedura de împărțire a fondurilor se desfășura după următorul algoritm: din suma totală se împărțeau banii direct partidelor, în funcție de ponderea lor în Consiliul Local.

La rândul lor, partidele dădeau banii faliților proprii, adică sinecuriștilor care mimau cultura, dar care de fapt doar sifonau sumele primite. Vă mai amintiți de vreo mare ispravă în cultură făcută de ONG-urile de partid?

Când s-a schimbat algoritmul și Bolojan a decis ca toți banii pentru cultură să fie gospodăriți de APTOR, fundaţiile abonate la mila publică au sărit în aer, că-i dictatură, că se va duce dracului cultura în Oradea.

Ei, bine, constat că de atunci nu există săptămână fără să se petreacă ceva interesant în oraş. Festivalul Sfântului Ladislau, European Music Open, concerte, proiecții pe clădirile Art Nouveau din centru, iar acum şi Festivalul Medieval.

Degeaba ne-am străduit să facem noi un Untold mai mare, e imposibil. Nici de o Gărână mai deșteaptă nu cred că suntem în stare. În schimb, la ce mândrețe de Cetate avem, nu cred că există localitate în România să poată rivaliza cu noi când este vorba de un Festival Medieval.

Cine a avut inspirația să participe la recentul eveniment din Cetate și-a putut da seama că aici este un filon neexploatat, care în timp se poate dezvolta în așa măsură încât dacă zici "Oradea", gândul să-ți zboare la întâlnirea cu muzica veche, meșteșugurile și cavalerii din Cetate.