Drumul de Fughiu prin cartierul Podgoria, gândit ca o alternativă la circulaţia pe DN1 prin Oşorhei, este realizat în proporţie de 20%.

Termen: sfârşitul anului!

Lucrările, începute în aprilie, se desfăşoară în ritm alert. "Se lucrează pe tronsoane. Până acum s-au finalizat reţelele de apă pluvială şi zidul de sprijin menit să prevină alunecările de teren. Pe unele porţiuni se lucrează la casetarea drumului (n.r. amenajarea de casete umplute cu piatră pentru a nu ceda marginea drumului) iar pe altele s-a ajuns în faza montării bordurilor şi amenajării staţiei de autobuz. În centrul cartierului a început amenajarea radierului podului, iar pe traseu se reconstruiesc podeţele", a declarat viceprimarul Florin Birta pentru BIHOREANUL.

Potrivit viceprimarului, lucrarea se va finaliza în termenul contractual. "Înainte de sfârşitul anului se va circula deja pe acest drum", a promis edilul.

Municipalitatea a găsit soluţii pentru amenajarea căii de legătură Oradea - Fughiu cu câte o bandă pe sens, inclusiv cu staţii pentru autobuz în afara carosabilului.

"Iniţial era vorba ca pe unele porţiuni mai înguste să se circule alternativ din ambele sensuri, ceea ce ar fi fost o problemă pentru că ne aşteptăm ca acest drum să fie unul circulat. Pentru a evita acest lucru, Primăria a făcut unele exproprieri de terenuri, dar nu a afectat nicio casă", a spus Birta.

Şase staţii de autobuz

Programate să înceapă la sfârşitul lui 2018, lucrările de amenajare a drumul Oradea - Fughiu au fost decalate pentru prima parte a acestui an pentru reproiectarea investiţiei, relocarea unor reţele de fibră optică şi licitarea lucrărilor suplimentare.

Printre acestea s-au numărat amenajarea unui trotuar şi a unei staţii de autobuz în zona urbanizată a localităţii Podgoria. În total drumul, lung de 3,6 kilometri, va avea şase staţii de autobuz.

Investiţia, fără lucrările suplimentare câştigate tot de Drumuri Bihor, se va ridica la 4,5 milioane lei şi va trebui finalizată în 12 luni.

Noul drum va fi  dotat cu şanţuri, rigole şi podeţe pentru îmbunătăţirea sistematizării pluviale şi va fi prevăzut cu stâlpi de iluminat şi marcaje rutiere.

Curbele cu o rază mai mică de 226 de metri de pe traseul drumului vor fi supraînălţate şi supralărgite pentru a îmbunătăţi siguranţa traficului.

Drumul prin Podgoria nu va putea fi folosit de autovehiculele de mare tonaj.