Drumul expres a devenit în sfârşit rapid! Artera care leagă podurile Constantin Prezan şi Teodor Neş de-a lungul liniei ferate de la poalele dealurilor Oradiei a fost dată în funcţiune, vineri, la prânz, inclusiv pe porţiunea de 660 de metri care traversează terenul CFR, delimitată de străzile Ana Ipătescu şi Izvorului.

Îngust, dar bun

La ora 12:03, angajaţii Selina au îndepărtat simultan balizele de la ambele capete ale drumului. Operaţiunea i-a luat prin surprindere pe participanţii la trafic, care au ezitat iniţial să folosească noua arteră.

Porţiunea restantă de drum a fost inagurată "oficial" de o dubiţă care transporta îngheţată, urmată de un şir de autovehicule. Zece minute mai târziu, a apărut şi primul biciclist.

Deschiderea şoselei s-a făcut în absenţa reprezentanţilor municipalităţii. La eveniment au putut fi văzuţi, alături de constructori, patronul Selina, Beniamin Rus, şi fostul primar Mihai Sturza, venit să vadă lucrarea. "Adevărul este că e cam îngust, dar atât ne-a permis să ne întindem amplasamentul", a declarat Rus.

Artera, cu câte o bandă pe sens, are o lăţime de 6,4 metri şi este destinată exclusiv autovehiculelor uşoare. Această porţiune de drum este interzisă pietonilor, pentru că spaţiul nu a permis amenajarea de trotuare.

Atenţie la semnele de circulaţie!

După trei ani în care şoferii s-au obişnuit să ocolească pe străzile Depoului şi Constanţei, deschiderea porţiunii de drum delimitată de străzile Ana Ipătescu şi Izvorului va cere un efort de acomodare din partea conducătorilor auto.

E bine de ştiut că drumul expres are prioritate pe toată lungimea lui, astfel că şoferii care circulă pe arterele adiacente sunt obligaţi să îi dea întâietate. Autovehiculele care coboară pe strada Ana Ipătescu întâlnesc semnul "Stop" la intrarea pe drumul rapid, iar şoferii se pot asigura în oglinda montată pe un stâlp. La fel, autovehiculele care circulă pe strada Izvorului întâlnesc la intersecţia cu drumul exprex semnul "Cedează trecerea".

Oprire în pantă

Şoferii care folosesc artera se plâng că la ieşirea de pe drumul rapid în strada Izvorului, pe sensul de circulaţie spre Spitalul TBC, întâlnesc o trecere de pietoni şi sunt nevoiţi să oprească în pantă. "E cam pe dos faţă de cum era până acum, dar într-o săptămână, două, şoferii se vor obişnui", a spus un inginer.

Proiectul drumului expres a fost finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007 - 2013. Primul tronson realizat din fonduri transfrontaliere a fost inaugurat în decembrie 2015. Lung de 3,5 kilometri, drumul are două benzi de circulaţie şi face legătura cu DN1 spre Cluj-Napoca şi cu DN19 spre Satu Mare, legând de-a lungul căii ferate podul Mareşal Prezan şi podul Teodor Neş.