Un proiect la 48 de secunde! Reuniţi în şedinţă extraordinară consilierii locali au aprobat luni, pe bandă rulantă, 31 de hotărâri în doar 25 de minute.

Ordinea de zi a şedinţei a fost deschisă de rectificarea bugetului local la mai puţin de o lună de la adoptare. Aleşii orădenilor au alocat, cu 21 de voturi "pentru" din partea grupului PNL şi al UDMR, o cotizaţie complementară în valoare de 6,4 milioane lei Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Zona Metropolitană Oradea".

Banii vor fi acoperi contribuţia proprie a municipalităţii la lucrările de construire a viitoarelor drumuri de legătură între Oradea şi Sîntandrei, respectiv Podgoria. "Lucrările au fost scoase la licitaţie şi urmează să fie desemnat constructorul, fapt pentru care a trebuit să alocăm şi fondurile pentru porţiunea de drum aferentă municipiului Oradea", explicat pentru BIHOREANUL directorul economic al municipalităţii, Eduard Florea.

În cadrul rectificării de buget consilierii locali au mai aprobat majorarea valorii lucrărilor pe care încearcă să le finanţeze prin cea de a treia etapă a programului "Căldură şi confort", de la 5,3 milioane lei la 26,6 milioane lei. Societatea Termoficare vrea să finanţeze prin acest proiect modernizarea reţelei, monitorizarea parametrilor şi automatizarea din dispecerat a unui număr de 42 de puncte termice, precum şi dotarea cu sistem de monitorizare SCADA, modernizarea şi automatizarea a încă 250 puncte termice.

Pasaj subteran şi lărgirea podului Dacia...

În cadrul şedinţei de luni consilierii locali au mai aprobat indicatorii tehnico-economici ai lucrărilor de construire a viitorului pasaj subteran pe sub liniile de tramvai din Bulevardul Magheru şi cele de lărgire podului Dacia de la două la trei benzi pe sens.

Proiectul de amenajare a pasajului subteran, în valoare de 17,8 milioane lei, a fost prezentat public de viceprimarul Florin Birta joia trecută, în cadrul unei conferinţe de presă. Pasajul lung de 224 metri va face legătura între Parcul Traian şi Aleea Ştrandului. Durata de execuţie a lucrărilor va fi de 15 luni.

La fel, aleşii orădenilor au aprobat la 8,4 milioane lei indicatorii tehnico-economici ai lucrărilor de lărgire a casorabilului Podului Dacia de la două la trei benzi. Investiţie complementară construcţiei pasajului subteran, lărgirea şoselei se va face prin înjumătăţirea trotuarului la 2,5 metri, în condiţiile în care podul va fi supus şi unor lucrări de consolidare.

"Există proiecte mai importante"

Investiţiile în construcţia pasajului subteran şi lărgirea Podului Dacia au fost aprobate prin votul exclusiv al grupului PNL, în vreme ce consilierii PSD şi UDMR au preferat să se abţină de la vot.

"În momentul de faţă considerăm că există proiecte mai importante. Nu stăm suficient de bine nici cu şcolile, nici cu spitalele, ca să fie o prioritate", a explicat şeful grupului PSD, Liviu Sabău Popa. Social-democratul a arătat că municipalitatea nu le-a prezentat consilierilor locali un studiu de trafic sau alte documente care să justifice investiţia.

"Să nu păţim ca şi cu parcarea de aici, de aproape, la care s-a aflat abia după demararea lucrărilor că pe lângă ea trece Crişul Repede", a ironizat Sabău Popa tergiversarea lucrărilor la parcarea subterană din strada Independenţei.

În replică, viceprimarul Florin Birta a afirmat că investiţiile în infrastructura de drumuri şi cele în spitale nu se exclud. "Pasajul subteran şi lărgirea podului Dacia poate nu le consideraţi o prioritate. Fondurile pentru drumuri sunt pe o axă de finanţare, iar cele pentru şcoli sau spitale pe altă axă. Cu singuranţă vom atrage fonduri şi pentru şcoli", a spus Birta.