În pregătirea sezonului rece, conducerea Termoficare Oradea se întâlneşte în cartiere cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari orădene.

Întâlniri pe cartiere

Şirul întâlnirilor publice iniţiate de directorul comercial al societăţii Termoficare, Dan Creţu, a început joi seara la Colegiul Naţional Onisifor Ghibu, cu orădenii din Nufărul, şi va continua marţea viitoare cu locuitorii din acelaşi cartier, la Şcoala Dimitrie Cantemir. Apoi, în prima zi de marţi şi joi din luna octombrie, Creţu şi-a propus să se întâlnească cu locuitorii din cartierele din Rogerius şi Ioşia.

"Scopul acestor întâlniri este de a informa reprezentanţii asociaţiilor de proprietari despre modalităţile de repartizare a cheltuielilor în cadrul condomeniilor şi necesitatea executării unor proiecte pentru orice lucrare care implică modificări ale instalaţiei interioare", a declarat pentru BIHOREANUL Dan Creţu.

În cadrul întâlnirilor, vor mai fi abordate teme ca impactul debranşărilor parţiale asupra funcţionalităţii instalaţiilor interioare, precum şi problema debranşărilor ilegale de la reţea din blocurile de locuinţe.

Factură pentru debranşaţi

La întâlnirea organizată joi în sala festivă a Colegiului Naţional Onisifor Ghibu au luat parte peste 70 de orădeni şi reprezentanţi ai asociaţiilor de proprietari.

Printre altele, participanţii au atins inclusiv problema repartizării cheltuielilor cu încălzirea, în cazul blocurilor unde de-a lungul timpului au avut loc debranşări ilegale de la reţea. Orădenii i-au dat ca exemplu pe vecinii apartamentelor debranşate, care se plâng că în locuinţele lor este mai frig, iar factura de încălzire creşte ca urmare a consumului suplimentar de energie.

"Între anii 2008 - 2012 au fost cazuri în care oamenii s-au debranşat ilegal, după care s-au dus la asociaţie şi au spus: «M-am debranşat, nu îmi mai calculezi încălzirea!». Nu este aşa. În cazurile debranşărilor ilegale, aveţi posibilitatea să le facturaţi încălzirea ca şi cum ar fi în continuare racordaţi. Dacă o să vă dea în judecată, o să piardă", a spus Creţu.

Ţii caloriferul închis, plăteşti!

Măsuri similare a propus Creţu şi în cazul asociaţiilor care au montate repartitoare de costuri. "În cazul blocurilor cu repartitoare, unde unele apartamente au facturi foarte mari, iar altele foarte mici pentru că închid caloriferele, asociaţia poate stabili în Adunarea Generală cuantumul cheltuielilor comune repartizate pe cotă indiviză. Se poate factura un procent din factură raportat la suprafaţa apartamentului. Cu cât procentul este mai mare, cu atât orădeanul va fi mai puţin tentat să închidă caloriferul, pentru că plăteşte oricum", a spus Creţu.

În cadrul întâlnirii, directorul comercial le-a mai prezentat orădenilor aplicaţia Termo Alert, de pe site-ul societăţii de termoficare, din care orădenii pot afla atât întreruperile programate în furnizarea agentului termic, cât şi avariile şi timpul de remediere. Intervenţiile sunt notate pe o hartă, în timp real, şi pot fi identificate după numele străzii.