Instalat ca manager al OTL pe 22 decembrie 2008, chiar după o grevă generală, Csuzi Istvan a declarat, marţi, că este mulţumit de ceea ce a făcut până acum. "Am creat condiţii de lucru mai bune, am sporit dotările şi reabilitările, am menţinut structura de personal, deşi a fost un an de criză, şi chiar am reuşit ca, de Sărbătorile de Paşte şi de Crăciun, să asigurăm o răsplată pentru salariaţi", a spus Csuzi.

Managerul a explicat că "nimic nu ar fi fost posibil dacă nu stopam risipa şi nu urmăream permanent rentabilitatea" şi că "la jumătate de preţuri, am făcut dublu faţă de cât ne-am propus", dând în acest sens mai multe exemple.

"S-a demonstrat că din forţe proprii reuşim să facem lucrări de infrastructură pentru care în trecut regia exeternaliza activităţi sau angaja firme private, ca de exemplu reparaţiile la curbele Avântul, Făt-Frumos şi capul de linie din Ioşia, precum şi pe Calea Aradului, unde am economisit în acest fel câteva zeci de miliarde de lei", a spus Csuzi.

În ce priveşte parcul de vehicule, managerul OTL a arătat că în acest an s-a finalizat conform legii licitaţia începută în 16 martie 2007 (!) pentru achiziţia de autobuze. "La acea vreme, licitaţia a pornit de la 210.000 euro pentru un autobuz, iar noi am făcut achiziţia la 160.000 de euro", realizându-se în acest fel o economie de 40% faţă de nivelul stabilit de fosta conducere a regiei.

De asemenea, referitor la parcul de vehicule auto, Csuzi a precizat că, în urma studiilor şi statisticilor făcute, OTL renunţă la achiziţia unor autobuze mari, preferând să cumpere aşa-numitele autobuze "midi" (de clasă mijlocie), care vor fi utilizate în afara orelor de vârf, deoarece consumă mai puţin combustibil şi, totodată, acest lucru va permite scăderea timpilor de aşteptare în staţii, noile maşini urmând să circule cu o frecvenţă mai mare decât autobuzele lungi de 12 metri.

Referitor la parcul de tramvaie, managerul OTL a declarat că specialiştii regiei au făcut un studiu care demonstrează eficienţa unei investiţii pentru schimbarea sistemelor de tracţiune ale tramvaielor Tatra, vechi de 30 de ani. "Dacă vom pune sisteme de tracţiune cu recuperare de energie pe tramvaiele vechi, investiţia va fi amortizată în 7 ani, iar acestea nu vor trebui înlocuite. Sigur, am vrea să avem doar tramvaie noi, însă costurile unui tramvai nou de tip Siemens sunt atât de mari încât nici regia şi nici oraşul nu şi le permite în viitorul apropiat", a precizat Csuzi.

Directorul a vorbit şi despre instaurarea unor "relaţii corecte" cu furnizorii de combustibili şi de piese auto, care a dus la alte economii pentru OTL. "În condiţile în care anul acesta euro a fost mai scump, deci şi accizele şi preţul la petrol, noi am reuşit să achiziţionăm combustibil pentru autobuze cu peste 5% mai ieftin decât anul trecut", a spus Csuzi, adăugând că şi piesele cumpărate în acest an au fost luate mai ieftin cu circa 10% faţă de nivelul prevăzut în contractele încheiate anii trecuţi.