Cred că după Dealul Ciuperca şi Drumul Expres, Aquapark-ul din Oradea a fost printre cele mai controversate proiecte ale administraţiei Bolojan. Nostalgicii nu i-au iertat că a distrus frumuseţe de ştrand în care şi cei mai săraci puteau sări gardul sau intra prin Criş şi mânca nişte mici aduşi cu celebra dubă cu pereţi de aluminiu. Mai cred că mulţi şi-ar fi dorit ca proiectul să dea chix, că oricum avem asemenea stabilimente la numai 50 de kilometri distanţă, doar că dincolo de graniţă.

La bilanţul de 5 ani s-a constatat că Aquapark-ul a adus un profit de 7 milioane de euro, ceea ce pentru o companie publică ţine deja de domeniul supranaturalului. Nu cred că e cazul să-l decorăm pe directorul Liviu Andrica, ci doar să-l felicităm, pentru că probleme încă există. E aglomeraţie permanentă la Aquapark, iar alimentaţia publică ar trebui lăsată pe seama unor firme de specialitate.

Aglomeraţia se poate rezolva însă, dacă vrea şi Primăria, chiar cu riscul de a supăra persoane importante. Oraşul ar trebui să cumpere spaţiul liber din vecinătate, unde de 5 ani se tot face un hotel care nu mai răsare, iar atunci Aquapark-ul extins, inclusiv cu un hotel, ar deveni un centru de profit redutabil, capabil să alimenteze veşnic nesătulul buget al Oradiei.

Eu cred că marele câştig al acestei investiţii nu este neapărat cifra seacă a profitului, deşi nici aceasta nu e de neglijat. Mie cel mai mult îmi place să văd că peste jumătate din maşinile parcate la Aquapark nu sunt din Bihor. Asta înseamnă că hotelierii au mereu camerele pline, că birtaşii nu duc lipsă de muşterii, că oraşul prosperă. Mi-a fost dat să văd la o terasă momentul în care veneau turiştii arşi şi flămânzi de la Aquapark. Am avut impresia că vin de la defilare, atât de mulţi erau!

Deocamdată e bine că nu prea avem concurenţă în partea asta a ţării, iar pandemia, paradoxal, ne-a făcut un bine. Turiştii nu se mai încumetă aşa de uşor să meargă în Ungaria, pentru că niciodată nu ştii ce adeverinţe de vaccinare sau teste ţi se mai cer la graniţă. Iar Băile Felix, oricât ar încerca să-şi schimbe faţa, deocamdată nu pot rivaliza cu oferta de tobogane ale Aquapark-ului orădean.

Dar, dacă tot avem atâta profit, n-ar strica să dezvoltăm business-ul, până mai avem fereastra asta de oportunitate.