O aeronavă TAROM Boeing 737 ce aducea miercuri seară 79 de pasageri de la București la Oradea a ratat aterizarea, după ce comandantul a luat o decizie fără să țină seama de recomandarea turnului de control. El a încercat să aterizeze din direcția opusă celei din care trebuia să coboare avionul pe pistă și, pentru că n-a reușit, l-a coborât la Cluj.

N-a ascultat turnul de control

Tentativa de aterizare a zborului RO 627 care trebuia să aterizeze la Oradea miercuri seară a fost evidenţiată şi pe site-ul flightradar24.com, pe care s-a văzut că aeronava s-a apropiat de aeroportul orădean din direcţia nord.

"La intrarea în zona turnului de control Oradea, i s-a comunicat comandantului să aterizeze pe direcţia 019, dinspre sud (n.r. - dinspre Nojorid), deoarece vântul bătea din spate şi trebuia să aibă vântul în faţă. Aeronava a abordat însă o aterizare cu vântul din coadă şi, din cauza coroborării vântului din coadă cu plafonul de nori jos, a ratat aterizarea şi a plecat spre Cluj, invocând condiţii meteorologice nefavorabile", a declarat pentru BIHOREANUL o sursă din cadrul Aeroportului orădean.

Aterizare la Cluj

Potrivit traseului vizibil pe flightradar24.com, comandantul aeronavei nu a mai încercat o altă aterizare la Orada, cu toate că, după cum spune reprezentantul aeroportului, aceasta putea fi făcută dacă era abordată conform indicaţiilor turnului de control.

"Se putea ateriza la Oradea, normal, din punctul nostru de vedere, dar din direcţia 019. Totuşi, piloţii sunt cei care iau deciziile, probabil comandantul a considerat că nu a vrut să rişte", a precizat sursa citată, precizând că reprezentanţii aeroporturilor şi personalul de la sol nu pot comenta deciziile piloţilor.

Pe de altă parte, ratarea unei aterizări este destul de rară: "Se întâmplă în 1-5 cazuri din 1.000, dar aterizarea ratată este considerată totuşi normală. Decât să pui în pericol o aeronavă şi pasagerii, mai bine renunţi la aterizare".

Pasagerii, cu două autocare

Întrucât cursa RO 627 a aterizat la Cluj, Tarom este obligată să asigure pe de o parte aducerea la Oradea a pasagerilor care se aflau în aeronavă, iar pe de alta să ducă la Cluj pasagerii care urmau să plece spre Capitală cu aceasta, în jurul orei 19.00.

"În aeronava care a aterizat la Cluj se aflau 79 de persoane plecate de la Bucureşti, care vor fi aduse cu autocarul la Oradea. Alte 78 de persoane, care urmau să plece din Oradea cu aceeaşi aeronavă, vor fi duse la Cluj cu un alt autocar, pentru a decola de acolo spre Bucureşti", a mai arătat sursa citată.

Managerul Aeroportului Oradea, Răzvan Horga, nu a răspuns, miercuri seară, apelului BIHOREANULUI.

UPDATE - TAROM: comandantul a acționat corect

La două zile după ce o aeronavă Boeing 737 a TAROM decolată de la București a ratat aterizarea la Oradea, astfel că a fost redirecționată pe Aeroportul din Cluj, compania „respinge cu vehemență” ipoteza că manevra putea fi efectuată pe aeroportul orădean, așa cum opinase un reprezentant al acestuia.

Comandantul aeronavei a procedat corect, decizia sa fiind determinată de condițiile meteo potrivnice, afirmă TAROM.

Detalii, în articolul „TAROM, după aterizarea ratată de la Oradea: Comandantul a procedat corect

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!