Au fost foarte puţine voci critice despre ediţia recentă a Toamnei Orădene, rebotezată Festifall. Ediţia 2023 a cam avut de toate, organizatorii intuind că nu toţi orădenii îşi rup nasturii de la cămaşă pentru Lori de la Oneşti, ci unii preferă un vin şi un jazz pe malul Crişului.

De altfel, acesta a fost conceptul serbărilor oraşului: mai multe locaţii, unde fiecare poate să-şi savureze preferinţele, un cap de afiş capabil să scoată şi pe ploaie 5.000 de spectatori în Piaţa Unirii şi puţin ajutor de la Dumnezeu ca vremea să ţină cu noi.

Pe mine m-a bucurat faptul că, în sfârşit, ne punem şi vedetele locale în evidenţă. Celelalte Cuvinte meritau de mult să ajungă la orădeni cu această ocazie, şi mai avem destule valori pe care să le scoatem în faţă.

Înţeleg că vin sponsorizări serioase de la mărci puternice, dar e la fel de important să ridicăm şi brandurile locale - vezi cazul standului de bere, de exemplu. Tocmai de aceea, poate la anul, dacă tot avem rulotele cumpărate de Consiliul Judeţean, hai să le oferim comercianţilor locali, cu condiţia să practice nişte preţuri decente. Bucătarii bihoreni pot ieşi fără teama de a se face de ruşine pe o piaţă care ne oferă fel de fel de giumbuşlucuri culinare în care sunt piperate mai ales preţurile. 

Nu sunt pentru transformarea manifestării în chermeză, dar o vioară cu goarnă la intensitate rezonabilă, o pălincă sau o porţie de bogracs n-ar întina, deloc, marea adunare a orădenilor.

Cum la anul spaţiile din centru vor deveni şi mai generoase, odată cu punere în valoare a pieţei de peste parcarea Independenţei, poate vom scăpa de aglomeraţia care, ne place sau nu, duce la scăderea confortului orădenilor veniţi să petreacă de ziua lor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!