Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Bihor, inspectorul principal Alina Dinu, a anunţat joi, că poliţiştii Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul IPJ Bihor au finalizat cercetările şi au propus trimiterea în judecată a 18 persoane cu vârste cuprinse între 21 şi 45 din ani, din care 17 din Oradea şi una din Zalău, pentru înşelăciune, fals în declaraţii, uz de fals şi fals intelectual în forma participaţiei improprii.

Potrivit sursei citate, în perioada 2005-2007, cei 18, cu toţii proprietari de motociclete, au simulat producerea unor evenimente rutiere pentru a obţine despăgubiri necuvenite de la societăţile de asigurare.

Accidente aranjate

BIHOREANUL a relatat încă în 2007 povestea seriei de accidente pentru care bikerii au fost daţi pe mâna poliţiştilor Serviciului de Investigare a Fraudelor. Reclamaţia împotriva lor a fost făcută de firmele de asigurare, iniţial doar împotriva a opt din cele 18 persoane care au participat la fraudă: Titus Cun, considerat liderul operaţiunii, Remus Adrian Enache, Lorena Diana Enache, Vlad Emil Silaghi, Ioana Viorica Silaghi, Răzvan Ţicărat, Lucian Gal şi Oana Stoica.

Ulterior, poliţiştii au reuşit să-i identifice şi pe ceilalţi bikeri implicaţi în accidentele "fantomă": Andrei Răzvan Ionuţ, Vlad Raţiu, Adrian Bojani, Andreea Rusu, Ciprian Ardelean, Marius Pater, Szaka Iozsef, Gabriel Herda, Alexandru Ghiurău şi Gheorghe Dan Both.

În urma cercetărilor s-a stabilit că toate evenimentele rutiere s-au produs în aproximativ aceleaşi condiţii: au avut loc seara şi noaptea, când circulaţia este redusă, s-au petrecut pe aceleaşi artere, Ştefan cel Mare, Nufărului-Cantemir, Borşului, Dacia şi aveau consemnată în procesele-verbale încheiate de Poliţia Rutieră aceeaşi cauză: la trecerea de pe banda a doua pe prima bandă, persoanele aflate la volanul maşinilor - adesea ele însele membre ale trupei de motociclişti - nu se asigurau şi loveau motoarele. Puţin, cât să realizeze contactul, iar cel aflat pe motor să cadă fără a se schilodi, dar totuşi să fie credibil.

Service la domiciliul accidentatului

Astfel, firmele la care şoferii aveau încheiate contracte de asigurare gen RCA (de răspundere civilă) plăteau motocicliştilor daunele, iar uneori aceştia încasau prime şi pe asigurările tip full-casco. Mai mult, asiguratorii au plătit despăgubiri în baza devizelor de reparaţii primite de la aceleaşi service-uri: Casa Moto şi Altes.

Mergând pe fir, poliţiştii au descoperit că primul service îi aparţine tocmai lui Titus Cun, iar celălalt familiei Enache, de care Titus era legat atât prin Lorena Enache, iubita sa, cât şi prin fratele ei, Remus, cu care - de asemenea - era amic.

La accidente, au fost folosite şase motociclete (trei Honda, două Yamaha şi un Suzuki) pe care tinerii şi le-au împrumutat unii altora ori le-au vândut între ei pentru a nu "încărca" acelaşi motor cu prea multe accidente.

În judecată

În timpul anchetei, la cererea poliţiştilor de investigare a fraudelor, a fost efectuată şi o expertiză judiciară auto, în urma căreia s-a stabilit că doar două dintre evenimentele rutiere în care au fost implicaţi suspecţii s-au produs în realitate, celelalte 19 fiind simulate.

În total, cei 18 motociclişti au prejudiciat nouă societăţi de asigurare cu 197.873 lei. "Poliţiştii Serviciului de Investigare a Fraudelor au înaintat dosarul cauzei Parchetului de pe lângă Judecătoria Oradea, cu propunere de trimitere în judecată a suspecţilor", a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei.