Compania Creatopy, fondată în 2021 de orădeanul Gabriel Ciordaș și condusă de un alt bihorean, Dan Oros, anunță că a reușit să atragă o investiție de 10 milioane de dolari pentru dezvoltare de la companii europene de tip „venture capital”.
Creatopy este o platformă care automatizează producția de reclame și conținut vizual, inclusiv cu ajutorul tehnologiei de inteligență artificială (AI).
Printr-un comunicat de presă trimis joi, Creatopy „anunță o rundă de investiție de $10 milioane condusă de 3VC și Point Nine. Compania a fost bootstrapped până acum, prin urmare e cea mai mare investiție ca primă rundă pentru un start-up pornit din România”. Cu alte cuvinte, până în prezent, start-up-ul s-a autofinanțat, iar acum are investitori care asigură această finanțare pentru dezvoltarea afacerii, obținând în schimb un procent din aceasta.
Reprezentanții companiilor „venture capital” (cu capital de risc) 3VC, cu sediu în Viena, și Point Nine, cu sediu în Berlin, transmit că au fost convinși de pasiunea și abilitățile echipei Creatopy, care lucrează la produsul său într-un sediu construit în Săldăbagiu de Munte. Compania este localizată în Statele Unite ale Americii, dar componenta de „research & development” se efectuează în România.
„Designerii și oamenii de marketing petrec prea multe ore făcând muncă repetitivă, având de pregătit bannere și imagini pentru a fi folosite în campanii pe canale diverse. Ce ne-a convins pe noi a fost pasiunea cu care clienții folosesc Creatopy pentru a-și ușura munca - de la ore salvate în fiecare săptămână, la un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, și abilitatea de a răspunde nevoilor organizațiilor sau clienților cu resurse”, a declarat Eva Arh, Managing Partner 3VC.
„Echipa Creatopy a construit o platformă colaborativă excelentă de automatizare a activității de design, ce răspunde nevoilor designerilor și specialiștilor în marketing atât din companiile mari, cât și din agenții. Sunt entuziasmat să lucrez cu Dan în misiunea lor de a crește o companie definitorie pentru industria de advertising și creație, ce folosește AI pentru a revoluționa automatizarea producției de reclame”, a spus și Christoph Janz, Managing Partner Point Nine.
Potrivit comunicatului Creatopy, peste 5.000 de branduri globale și agenții, precum Salesforce, Autodesk, Zeiss, folosesc deja platforma pentru a crea, customiza, automatiza și scala producția de reclame și conținut vizual.
„Venim în întâmpinarea nevoilor din industria creativă cu o soluție ce ajută brandurile și agențiile să creeze, să personalizeze și să scaleze producția de reclame și conținut vizual. Inteligența artificială (AI) vine să îmbunătățească platforma, simplificând modul de lucru și sporind capacitatea utilizatorilor de a gestiona materialele creative în toate formatele, pentru toate canalele și piețele”, spune Dan Oros (foto), CEO Creatopy.
Cei 10 milioane de dolari vor fi folosiți pentru creșterea business-ului prin atragerea de noi clienți și implementarea unor „funcționalități dezvoltate cu ajutorul inteligenței artificiale în domenii precum copywriting, editarea de imagini și optimizarea modului de lucru”.
Gabriel Ciordaș este totodată fondatorul companiei de IT SmartWare, cu punctul de lucru tot în Săldăbagiu de Munte. Înainte de a prelua funcția de CEO la Creatopy, Dan Oros a fost manager de marketing pentru Google și Youtube România.