NASA a publicat primele imagini realizate de cel mai performant telescop spațial lansat anul trecut, James Webb, care are rolul de a ajuta oamenii de știință să descopere mistere ale Universului.

Potrivit site-ului oficial al NASA, imaginile au fost realizate cu ajutorul unei camere cu infraroşu de ultimă generaţie (NIRCam), parte din telescopul spaţial, care se află la 1,5 milioane de kilometri de Terra.

Prima fotografie, publicată luni de NASA, arată grupul de galaxii SMACS 0723 care se află la câteva miliarde de ani lumină de Terra (foto).

„Este punctul cel mai îndepărtat pe care omenirea l-a putut privi până acum", a spus Bill Nelson, şeful NASA, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută luni alături de preşedintele SUA, Joe Biden, notează CNN

(Credits: NASA, ESA, CSA, STScI)

O altă imagine realizată de telescopul James Webb a fost publicată tot pe site-ul NASA, marţi (foto principală).

Aceasta arată ca un peisaj cu "munţi" şi "văi", dar este de fapt o zonă în care se formează stelele, numită NGC 3324, în Nebuloasa Carina. „Până în prezent, oamenii de ştiinţă au avut foarte puţine informaţii despre influenţa multitudinii de stele tinere, la fel cum sunt cele care se formează în această regiune. Cu Webb, ei vor putea obţine un recensământ complet al numărului şi impactului acestor stele tinere în întreaga nebuloasă", se arată pe site-ul NASA.

Cercetătorii au mai transmis și că NASA va publica în următoarele zile și alte imagini surprinse de invenția uriașă.

Telescopul spaţial a fost lansat de pe Terra în 25 decembrie 2021 de pe o rachetă. Acesta a ajuns pe orbită, la 1,5 milioane de kilometri de Terra în 24 ianuarie, iar în următoarele luni specialiştii de la NASA au făcut mai multe teste

(Sursa foto: Facebook - NASA)

Realizarea telescopului James Webb a costat 10 miliarde de dolari. Webb este un program internațional condus de NASA cu partenerii săi ESA (Agenția Spațială Europeană) și CSA (Agenția Spațială Canadiană).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!