USR Oradea a dat publicităţii, miercuri, un comunicat în care acuză că "administraţia din Sântandrei ignoră cetăţenii", deoarece aceasta refuză să adopte o Hotărâre de Consiliu Local după ce Asociaţia Sântandrei Metropolitan Area a adunat 1.253 de semnături de la localnicii nemulţumiţi de serviciile operatorului de transport persoane Teşan Trans.

Operatorul fusese desemnat de Consiliul Judeţean Bihor în urma unei licitaţii, însă localnicii cer aderarea comunei la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transregio, înfiinţată prin asocierea Primăriei Oradea cu primăriile unor comune din zona metropolitană, aşa încât în aceste unităţi administrativ teritoriale serviciul de transport public să fie prestat de OTL.

Pe interese?

"Cu toate că semnăturile adunate reprezintă peste 50% din numărul de voturi obţinute la alegerile din 2016 şi că au fost depuse la Primăria Sântandrei încă de la finalul lunii august, administraţia tergiversează adoptarea Hotărârii de Consiliu Local cerută de cetăţeni. Întârzierile ne fac să ne întrebăm dacă nu cumva domnul primar are alte interese în a menţine actualul transportator comercial, în detrimentul interesului cetăţenilor", afirmă USR Oradea.

Comunicatul mai arată că, pentru a refuza adoptarea HCL cerută de localnici, Primăria Sântandrei a invocat o documentaţie întocmită chiar de Teşan Trans, una trimisă de Primăria Sânmartin şi "informaţii generale de pe pagina de internet" a OTL, concluzia fiind că edilii din Sântandrei n-ar vrea să achite OTL subvenţii pentru navetişti.

"Este inadmisibil că dorinţa exprimată prin semnătura a peste 1.250 consăteni să nu fie respectată. OTL vine cu un cost mai redus pentru cetăţeni, cu o flotă mai modernă şi un abonament unic, valabil atât pentru comună cât şi pentru oraş. În cazul respingerii iniţiativei, luăm în calcul acţionarea în instanţă a consiliului local", afirmă preşedintele USR Sântandrei, Doru Verdeş.

Sunt pe invers!

Contactat de BIHOREANUL, primarul din Sântandrei respinge orice interes personal în menţinerea Teşan Trans, afirmând că, dimpotrivă, inclusiv el susţine înlocuirea cu OTL a operatorului desemnat de Consiliul Judeţean, dar cu respectarea legii.

"În primăvară, eu personal am semnat constituirea ADI Transregio împreună cu alţi primari din Zona Metropolitană Oradea, tocmai pentru că apreciez că transportul public poate fi făcut mai eficient de către OTL, dar iniţiativa celor din Asociaţia Sântandrei Metropolitan Area poate fi pusă în practică numai în condiţii legale", a spus Ioan Mărcuş

Acesta arată că înlocuirea firmei private înainte de expirarea contractului încheiat cu Consiliul Judeţean (valabil până vara viitoare) poate fi făcută numai cu acordul acesteia, ceea ce este puţin probabil să se întâmple. "Am preluat iniţiativa civică a locuitorlor din Sântandrei şi am pus proiectul în consultare publică. Am solicitat documentaţii atât de la operatorul actual, cât şi de la OTL şi de la primăriile din Borş şi din Sînmartin, unde operatorul orădean prestează serviciile. După consultarea publică, vom organiza şi o dezbatere publică", a mai spus primarul Ioan Mărcuş.

Acesta a criticat "demagogia celor de la USR", spunând că aceştia fie nu cunosc legislaţia, fie o ignoră, din motive politicianiste: "Cei de la USR sunt în campanie electorală la Sîntandrei încă de anul trecut şi folosesc orice subiect ca să pozeze în susţinători ai populaţiei".