Două străzi importante din zona centrală ar putea fi lărgite cu buldozerul. "Pe strada Avram Iancu vrem să demolăm şirul de case de pe partea dreaptă, astfel încât carosabilul să se lărgească până la nivelul unităţii de pompieri, care este mai retrasă. Strada se va dubla pe toată porţiunea de la Piaţa Unirii la Parcul Bălcescu şi se va ajunge mai bine la Universitate, care este şi va rămâne un punct important al municipiului", a anunţat primarul Ilie Bolojan miercuri în cadrul unei conferinţe de presă.

Edilul a mai spus că o măsură similară este luată în discuţie şi pe strada Sucevei. "Pe porţiunea cuprinsă între intersecţia de la piaţa mare şi strada Horea se va demola un rând de clădiri astfel încât şi această stradă să devină cu patru benzi. Astfel, o bună parte din traficul din zona centrală se va devia automat, pentru că şoferii care vin din Nufărul şi vor să ajungă în Rogerius nu vor mai intra în centru, ci vor alege strada Sucevei pentru a ajunge în bulevardul Decebal", a spus primarul.

Potrivit edilului, aceste propuneri fac parte din masterplanul care va fi supus dezbaterii publice în cursul lunii aprilie, pentru a sta ulterior la baza Planului Urbanistic General. "Probabil sunt propuneri care par fanteziste, dar în următorii 8-12 ani se va ajunge la necesitatea implementării acestor soluţii", a declarat primarul.

Piste de biciclete de lungul apelor

Ilie Bolojan a spus că viitorul PUG a fost gândit astfel încât să sprijine dezvoltarea economică a oraşului, să reducă disparităţile dintre cartiere şi să transforme Oradea într-un oraş funcţional şi sigur.

"Vrem să dezvoltăm piste de biciclete şi zone verzi de-a lungul malului Crişului Repede şi al cursului Peţei. Pe malul Crişului am început deja realizarea de astfel de zone de promenadă, iar pe cel al Peţei se lucrează la pista de biciclete din zona fostului drum militar de lângă piaţa Obor. Vom face o legătură între aceste piste pe strada Oneştilor", a spus primarul.

Parcări pe terenurile de sport

Edilul a mai arătat că, în momentul de faţă, principalele nevoi ale oraşului din punct de vedere urbanistic sunt legate de lipsa spaţiilor publice şi a locurilor de parcare din cvartalele de blocuri.

"În ceea ce priveşte spaţiile publice, în afară de Piaţa Magnoliilor din Rogerius nu ştiu să existe alt loc în cartiere unde oamenii să se poată întâlni. Va trebui să găsim amplasamente pentru mici piaţete pietonale pentru locuitorii din zonă", a spus Bolojan.

Referitor la criza locurilor de parcare din cartiere, edilul a afirmat că o soluţie ar fi construirea acestora pe terenurile de sport, elevii urmând să se joace de-asupra lor. "În Nufărul, s-ar putea face o parcare cu subsol şi parter pe terenul de sport din strada Peneş Curcanul, în strada Moldovei s-ar putea amenaja pe terenul de sport al Şcolii Generale 11 şi exemple ar mai fi", a mai spus edilul.

Oradea se închide zece ani!

Primarul a afirmat că, odată votat PUG-ul, municipalitatea va cere Consiliului Local să interzică extinderea intravilanului oraşului pentru o perioadă de 10 ani. "Excepţie vor face numai zonele în care dezvoltatorii îşi vor asuma să suporte pe cheltuiala lor costurile cu infrastructura", a spus edilul. Bolojan a zis că este nedrept ca intravilanul oraşului să se extindă, în vreme ce străzi din vatra veche a oraşului să nu aibă reţele de apă, canalizare şi drumuri.

"Avem încă zone în oraş în care ne putem dezvolta. Nu are rost să investim milioane de euro în extinderea intravilanului", a spus primarul. Printre zonele nominalizate de Bolojan se numără amplasamente precum cel al fostelor unităţi militare de pe malul Peţei, terenurile din strada Toamnei sau zona din Calea Aradului de lângă cartierul Luceafărul.