Oradea se promovează la Bucureşti. Agenţia penrtu Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune, în colaborare cu operatorul aerian Blue Air, organizează mai multe acţiuni de promovare a municipiului de pe Crişul Repede pe piaţa din Capitală, ca destinaţie de city break.

Piaţă atractivă

„Piaţa din Bucureşti este foarte importantă pentru noi. Este vorba de 2 milioane de locuitori cu o putere de cumpărare bună, care ştiu încă puţine despre Oradea şi pot fi atraşi cu ajutorul monumentelor istorice, apelor termale, uşurinţei de deplasare şi unui raport bun calitate- preţ”, spune directorul APTOR, Mihai Jurca.

APTOR a intrat în colaborarea cu firma low cost după ce a contactat mai mulţi operatori. „Am discutat cu mai multe firme şi ne-am oprit la Blue Air pentru că a avut cele mai bune tarife pentru transport, uşurând astfel atragerea de turişti”, a spus Jurca.

Campanii de promovare

Pentru a face oraşul cât mai atractiv pentru piaţa din Capitală, APTOR a invitat în Oradea, în primăvară, mai mulţi bloggeri specializaţi în turism, cărora le-a prezentat posibilităţile de distracţie şi relaxare locale, şi a organizat la Bucureşti, în colaborare cu Blue Air, o conferinţă de prezentare a municipiului şi zonelor înconjurătoare la care au participat peste 30 de companii de turism şi jurnaliştii de profil. La fel, APTOR a amplasat în Bucureşi mai multe panouri cu mesajul „Visit Oradea!” şi a îmbrăcat un tramvai care traversează Capitala cu mesaje care invită turiştii în municipiul de pe malul Crişului Repede.

În plus, APTOR va promova oraşul ca destinaţie atât în revista Blue Air cât şi pe site-ul companiei. „Ca o facilitate pentru turiştii care vin în Oradea, cei care zboară cu Blue Air vor beneficia de un city-card care permite acces la un preţ redus la obiectivele turistice din Oradea cât şi transport gratuit pentru două zile pe mijloacele de transport în comun din oraş”, a spus Jurca.

Alte ţinte: Iaşi şi Constanţa

Directorul APTOR nu exclude varianta subvenţionării unei curse de Bucureşti. „Analizăm toate variantele posibile pentru a creşte atractivitate oraşului din punct de vedere turistic”.

Potrivit lui Jurca, acţiuni similare de promovare a oraşului au fost iniţiate şi în alte oraşe cu care Oradea are legătură aeriană prin Blue Air. „Promovăm Oradea atât în Constanţa cât şi în Iaşi, zone în care turiştii ştiu foarte puţin despre oraş şi ar putea fi atraşi de frumuseţile lui”, a declarat acesta.

Jurca a spus că rezultatele acestei campanii de promovare ar trebui să se vadă încă din vara acestui an. „Sunt greu de cuantificat efectele campaniei în condiţiile în care turiştii atraşi nu au contact direct cu APTOR, dar dacă în timpul verii, când turismul de business este mult mai redus, numărul pasagerilor veniţi în Oradea se menţine, înseamnă că aceste acţiuni de promovare şi-au atins scopul”, a declarat şeful APTOR.

Soluţia „city break”

Turismul de city break, în creştere în România mai ales după penetrarea pe piaţă a companiilor aeriene low cost, care permit o deplasare rapidă, comodă şi ieftină pe distanţe lungi, se bazează pe pachete turistice constând într-o vacanţă scurtă, de câteva zile într-o destinaţie urbană, incluzând transport şi cazare.

ostul pachetelor turistice diferă în funcţie de serviciile şi facilităţile cerute, iar avantajul lor este că sunt concepute îndeosebi pentru perioade de weekend, astfel încât clientul poate „evada” din mediul său în destinaţii interesante fără a fi nevoit să se învoiască de la serviciu.