După ce au fost suspendate pe 2 mai deoarece în perimetrul de siguranță al pistei de aterizare-decolare au început lucrări pentru realizarea căii de rulare care să o lege de viitorul Terminal Cargo, cursele de pe Aeroportul din Oradea vor fi reluate la timp, anunță directorul Răzvan Horga.

Noapte de noapte

Potrivit acestuia, din seara de joi de la ora 18, până vineri dimineață la ora 6, a fost turnat betonul pe primii 60 de metri liniari ai căii de rulare, care are o lățime de 25 metri și respectiv de 60 metri în zona de curbură care o conectează de pistă.

„Prin urmare, lucrările în zona de siguranță a pistei sunt aproape finalizate vineri dimineață. A mai rămas de executat doar nivelarea terenului pe marginea estică a pistei (n.r. - spre viitorul Terminal Cargo) și de testat instalația de balizaj după ce la instalația pistei a fost racordată și cea a căii de rulare”, a declarat directorul Aeroportului, Răzvan Horga, pentru BIHOREANUL.

Potrivit acestuia, efectul este că zborurile se reiau conform calendarului convenit cu firma care realizează Terminalul Cargo, începând de duminică seară, când la Oradea va ateriza, la ora 23.30, cursa Tarom de la București.

„De luni vor fi operate toate cursele conform programării obișnuite”, a mai spus directorul Aeroportului.

Horga a precizat că lucrările pentru construirea căii de rulare care leagă pista de aterizare-decolare de viitorul Terminal Cargo vor continua în nopțile următoare, însă în afara zonei de siguranță a pistei.

„În noaptea aceasta, vineri spre sâmbătă, va mai fi turnat betonul pe încă 70 de metri, iar în noaptea de sâmbătă spre duminică pe alți 70 de metri. Duminică dimineață, calea de rulare va fi complet finalizată în perimetrul Aeroportului”, a completat directorul.

Acesta a ținut să evidențieze buna colaborare între Aeroport, investitorul care realizează terminalul pentru mărfuri, CTPark Cargo Terminal Oradea, și firma din Tulcea pe care l-a angajat pentru lucrările de construcții.

Premieră națională

Lucrarea de racordare a viitorului terminal de mărfuri de pista aeroportului a fost prima de acest fel executată în România după 1990, începând în 2 mai prin săparea fundației lângă pistă, în partea estică, spre Parcul Industrial din strada Ogorului, ceea ce a impus suspendarea curselor.

Calea de rulare va conecta pista de platforma Terminalului Cargo pe care vor putea fi procesate simultan patru aeronave de tip C, cum ar fi Boeing 737 și Airbus 320.

Terminalul Cargo al Aeroportului din Oradea, primul proiect de acest fel în România ultimelor trei decenii, se realizează pe un teren cu o suprafaţă de 14,4 hectare primit de Consiliul Județean Bihor în 2013 de la Ministerul Apărării Naţionale anume în acest scop, în cazul nerealizării terenul, fost tancodrom, trebuind restituit anul viitor.

Conform proiectului, terminalul va ocupa o suprafaţă totală de 67.776 mp, fiind compus din trei clădiri şi infrastructură aeroportuară în suprafaţă de 22.100 mp, care include calea de rulare şi platforma de parcare a aeronavelor.

Investiția de 32 milioane euro este derulată de firma CTPark Cargo Terminal, parte a grupului CTPark, cel mai mare proprietar, dezvoltator şi administrator de spaţii industriale şi logistice din Europa după suprafaţa închiriabilă, având un portofoliu de 7,6 milioane mp în 10 ţări.

În România, acesta deţine peste 2,1 milioane mp de depozite de clasa A în 15 oraşe: Oradea, Arad, Braşov, Bucureşti, Caransebeş, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Piteşti, Sibiu, Târgu Mureş, Timişoara, Turda, Ineu şi Salonta.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!