Proiectul viitoarei centuri extinse a Oradiei începe să prindă contur. Zona Metropolitană va scoate la licitaţie realizarea studiului de fezabilitate pentru centura extinsă delimitată de sensul giratoriu din Calea Sântandreiului şi intrarea pe autostrada A3, din Biharia.

În pregătirea licitaţiei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a predat către ZMO documentele necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

"După finalizarea documentaţiei, ZMO va preda SF-ul şi aplicaţia de finanţare a noului obiectiv de investiţie către CNADNR pentru promovare spre finanţare de către aceasta prin Planul Operaţional de Infrastructură Mare 2014 – 2020. Municipalitatea orădeană estimează că, dacă toate lucrurile decurg bine, lucrările de execuţie ar putea începe cel mai devreme în anul 2017", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Iniţial, Zona Metropolitană Oradea a depus în vara lui 2015, la sediul CNADNR din Bucureşti, documentaţia aferentă Studiului de Fezabilitate pentru construcţia unui tronson din inelul de centură metropolitan care face legătura între sensul giratoriu din Calea Sântandreiului, Drumul European 60 (DN1) şi Drumul Judeţean 190. Acesta va traversa teritoriul administrativ al localităţilor Oradea, Sântandrei şi Borş.

Conform studiului realizat de firma Search Corporation SRL, lung de 9,6 kilometri, tronsonul de drum de centură va avea câte două benzi de circulaţie pe sens, un separator de circulaţie, 2 poduri şi 5 pasaje, 2 intersecţii la nivel şi o intersecţie denivelată.

Noua documentaţie va cuprinde studiul de fezabilitate elaborat de ZMO pentru acest tronson, cât şi documentaţia tehnică deja recepţionată de CNADNR pentru segmentul de drum expres Oradea - Arad (DN1 – intrarea în autostrada A3 la Biharia), care nu se mai regăseşte printre priorităţile companiei în viitoarea perioadă.