Începând din data de 1 octombrie municipalitatea a pus în funcţiune sistemul cu bariere pentru taxarea şoferilor care îşi lasă autovehiculele în parcarea subterană din strada Independenţei.

În primele trei luni de la darea în folosinţă, orădenii au putut să îşi lase aici maşina cu titlu gratuit, pentru a se obişnui cu noul parking.

"Începând de la 1 octombrie 2020, se percepe taxă la parcarea subterană de pe strada Independenţei. (…) Taxa de parcare pe oră este de 2,5 lei, cetăţenii au însă şi posibilitatea să achiziţioneze abonamente de parcare pe o lună, pentru 130 lei, sau pe 3 luni, la o valoare de 370 lei. Abonamentele lunare sau trimestriale se pot face la ghişeele Primăriei Oradea (Piramidă), sau online pe www.oradea.ro", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Potrivit directorului Direcţiei Patrimoniu Imobiliar, Lucian Popa, noua parcare are căutare.

"Vom face o analiză după trei luni de funcţionare. Ce ştim în acest moment este că peste o mie de maşini sunt parcate aici într-o zi", a spus directorul.

Până acum, încasările din taxa de parcare s-au ridicat în medie la circa 1.000 lei pe zi, dar trendul este ascendent.

Conform evidenţelor municipalităţi, până marţi dimineaţă au fost încheiate 122 de abonamente de parcare din care 8 de către riverani care plătesc doar 60 lei faţă de 130 cât datorează ceilalţi şoferi.

Abonamente de riveran se eliberează doar pentru orădenii cu domiciliul pe străzile Libertăţii, Independenţei, Vasile Alecsandri şi parţial Piaţa Unirii.

Lucrările la parcarea din strada Independenţei au început în anul 2015 iar construcţia a fost dată în folosinţă anul acesta pe 25 iunie.

Investiţia a trenat până la refacerea proiectului şi identificarea celor mai bune soluţii tehnice având în vedere că este singura parcare din România construită în albia unui râu.

Parcarea cu 460 de locuri, din care şase destinate persoanelor cu dizabilităţi şi patru dotate cu staţii de încărcare pentru maşinile electrice, a costat în final 35,9 milioane lei.