Un bancomat defect a lăsat un marghitean fără 6.000 euro pe care îi depusese în cont prin intermediul ATM-ului Băncii Transilvania din centrul oraşului. Banii au fost "înghiţiţi" în faţa proprietarului, care a primit şi dovada că i-au ajuns în cont, dar apoi, după ce a plecat, au fost "aruncaţi" de aparat în mâinile unei alte persoane, care i-a luat şi s-a făcut nevăzută.

Incidentul s-a produs acum aproape doi ani, iar ghinionistul şi-a dat seama abia câteva săptămâni mai târziu că fusese "furat". Cum reprezentanţii băncii au dat din umeri, omul a fost obligat să-şi angajeze un avocat…

O zi de 13

Bărbatul s-a dus la sediul Băncii Transilvania din centrul Marghitei pe 13 noiembrie 2020. Voia să depună 10.000 euro în cont. Banca are o singură filială în oraş şi, din pricina restricţiilor generate de pandemia Covid, în faţa uşii se formau cozi, în incintă fiind lăsate doar câteva persoane. Ca să ajute clienţii, o funcţionară se afla printre ei, îndrumându-i la bancomat pe cei care voiau să retragă ori să depună bani. 

Ca să nu fie nevoit să aştepte la coadă, omul a decis să folosească şi el ATM-ul. Împreună cu funcţionara, a parcurs paşii, însă bancomatul i-a returnat de mai multe ori banii, până când, într-un târziu, a reuşit să introducă 6.000 de euro. A luat bonul eliberat de aparat, care certifica depunerea, iar cu restul sumei a intrat în sediul băncii şi a continuat tranzacţia la ghişeu. 

La o lună după întâmplare, când a revenit la bancă, a descoperit că din cei 10.000 euro depuşi, în contul său erau doar 4.000. A cerut explicaţii, dar funcţionarii nu aveau, ca atare a făcut o solicitare scrisă băncii. Pentru că nu a primit răspuns nici după 2 luni, în final şi-a luat un avocat. 

Unde-s banii?

Szatmári Sándor, avocat"Am făcut plângere la Poliţie, pentru însuşirea ilegală a unui bun găsit", a povestit BIHOREANULUI avocatul Szatmári Sándor (foto), cel care a făcut public cazul. În timpul cercetărilor, spune acesta, Poliţia a cerut băncii înregistrările camerelor de supraveghere, dar reprezentanţii acesteia le-au trimis doar pe cele făcute de aparatele de afară, nu şi pe cele din interior, "Au susţinut că în incintă n-a funcţionat camera", spune Szatmári.

Pe imagini se vede cum, la 20 de secunde după plecarea clientului său, fanta bancomatului se deschide în faţa unei femei şi îi eliberează cei 6.000 euro cu care aceasta a intrat în sediul băncii. 

"Cum înregistrările din interior nu le-am primit, nu ştim ce s-a întâmplat cu banii, unde au ajuns. Cert e că nu au fost returnaţi clientului meu", zice avocatul. 

Ca să grăbească ancheta, păgubitul a dat un anunţ într-un ziar local, oferind o recompensă de 1.000 lei celui care putea ajuta la identificarea femeii. "În aceeaşi zi am primit deja un telefon de la un cititor care o cunoştea. A fost chemată la Poliţie, unde s-a dus cu avocat şi a refuzat să facă declaraţii. După două luni a murit, iar dosarul penal a fost închis".

Corespondenţă de "război"

După clasarea dosarului, bihoreanul a transmis notificări băncii, solicitând să-i rezolve situaţia şi avertizând că în caz contrar va deschide proces în care va cere şi despăgubiri pentru prejudiciul provocat. 

Corespondenţa a fost una îndelungată şi s-a întins până luna trecută, pe 26 iunie, când reprezentanţii băncii l-au sunat pe marghitean să-l anunţe că îi virează în cont, "în mod excepţional", cei 6.000 euro, invitându-l să semneze o înţelegere notarială "prin care consemnăm că sunteţi de acord, fără alte pretenţii, inclusiv fără achitarea de către bancă a cheltuielilor avute cu avocatul ales". 

Omul a acceptat, chit că asta însemna să piardă banii daţi avocatului şi dobânzile neîncasate. "A fost bucuros că va primi banii, chiar dacă a pierdut o sumă considerabilă", zice acum avocatul.

Caz închis

Marghiteanul a semnat săptămâna trecută înţelegerea notarială prin care reprezentanţii Băncii Transilvania se obligau să îi restituie banii, iar el că renunţă la un eventual proces împotriva lor, urmând ca acei 6.000 de euro lipsă să reintre în contul său. În document, însă, reprezentanţii băncii nu au recunoscut că bancomatul ar putea avea o defecţiune şi nici nu şi-au cerut scuze pentru problema generată prin faptul că, mai bine de un an şi jumătate, şi-au lipsit clientul de o sumă consistentă. 

Avocatul e convins că într-un eventual proces omul ar fi avut şanse mari de câştig. "Puteau (reprezentanţii băncii - n.r.) să facă această înţelegere direct, la simpla solicitare a clientului, nu să-l ignore, să-l pună la alte cheltuieli, să angajeze avocaţi, să facă plângeri. Au tras de timp până când au văzut că nu dă înapoi", spune el. Şi abia atunci s-au grăbit să rezolve problema, tot în felul lor...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!