Circa 300 de bătrâni orădeni au fost ajutaţi săptămânal de angajaţii Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea în aprovizionarea de alimente ori medicamente pe durata stării de urgenţă instalată pe 18 martie.

DASO a pus la dispoziţia vârstnicilor un număr de tel-verde la care aceştia să poată cere ajutor şi a înfiinţat un call-center de unde asistentele medicale au sunat circa 2.000 de bătrâni înregistraţi în baza de date ca fiind vulnerabili în situaţii de criză dintr-un total de peste 20.000 de seniori orădeni.

Potrivit unui comunicat direcţiei, ca urmare a apelurilor telefonice, circa 300 de vârstnici au fost ajutaţi, în fiecare săptămână, de echipele din teren să îşi procure reţete medicale ori să îşi achiziţioneze alimente sau medicamente.

"Am iniţiat cu celeritate acest ajutor pentru persoanele de peste 65 de ani. Am început prin a-i contacta telefonic pe cei mai vârstnici dintre bunici, cei mai vulnerabili ca vârstă şi stare de sănătate, continuând în ordinea descrescătoare vârstei dumnealor", a transmis directorul executiv al DASO, Arina Moş.

Pentru a putea interveni cât mai eficient, DASO le-a întocmit vârstnicilor fişe din care să rezulte nevoile acestora şi modul în care pot fi îndeplinite.

"Având radiografia problemelor cu care s-au confruntat vârstnicii din comunitatea noastră şi a nevoilor pe care le-au avut în această perioadă, echipele din teren au luat toate măsurile care se impun pentru fiecare caz în parte", a spus Moş.

De-a lungul perioadei de izolare, DASO a reuşit să asigure inclusiv hrană caldă celor care aveau nevoie, cu ajutorul determinant al orădenilor, companiilor locale, al organizaţiilor neguvernamentale şi a firmelor de catering care au asigurat finanţarea ori transportul hranei.