Un orădean ajuns cu fetița la Compartimentul de Primiri Urgențe din clădirea fostului Spital Municipal este nemulțumit de condițiile din sala de așteptare a subunității, pe care le califică drept „rușinoase”. Personalul trebuie să îndure criticile aparținătorilor, care nu au din ce bea apă, nu au pe ce să stea și nu pot nici să folosească WC-ul, afirmă bărbatul.

„Avem bugetul cu o treime mai mic decât anul trecut”, răspunde șeful UPU-SMURD, dr. Hadrian Borcea, justificând astfel faptul că s-a renunțat la achiziția de pahare pentru dozatoarele de apă.

Una caldă, alta rece

„Am fost marțea aceasta cu fetița la Urgențe la Municipal (n.r. – Compartimentul Primiri Urgențe al fostului Spital Municipal, din strada Corneliu Coposu) și am avut două experiențe opuse. Despre personalul medical, asistente și medici, nu am decât cuvinte de laudă, dar despre condiții pot spune că sunt rușinoase”, s-a plâns BIHOREANULUI bărbatul, care a fost nevoit să aștepte câteva ore până când fetița sa a primit îngrijiri din partea medicilor.

„În sala de așteptare era o fântână (n.r. - dozator de apă), dar niciun pahar în care cineva să-și pună apă. O femeie de vreo 65 de ani a cerut un pahar și personalul a spus că nu sunt. Majoritatea scaunelor din sală erau rupte. Grupul sanitar avea pisoarul defect și din dispenser lipseau prosoapele de hârtie”, a reclamat orădeanul.

„Păcat de munca medicilor și asistentelor, care trebuie să îndure criticile oamenilor, deși n-au nicio vină. Vina este a conducerii, care fie nu este în stare să rezolve niște chestiuni administrative, fie este indiferentă”, a concluzionat bărbatul.

Problema UPU-SMURD

Dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Județean, în structura căruia funcționează fostul Municipal, afirmă că spațiile Compartimentului de Primiri Urgențe, deși sunt în proprietatea unității, sunt administrate de UPU-SMURD Bihor, astfel că responsabilitatea gestionării problemelor legate de ele aparține șefului acestei structuri, dr. Hadrian Borcea.

Pe de altă parte, managerul a ținut să precizeze că unele probleme sunt cauzate chiar de pacienți sau de aparținătorii acestora. „Credeți că scaunele se rup singure? Sau că prosoapele de hârtie ori hârtia igienică rezistă mult în grupurile sanitare? Sau că pisoarele și chiuvetele se înfundă singure”, a spus, retoric, managerul.

Lipsă de bani

Contactat de BIHOREANUL, dr. Borcea a admis că are cunoștință despre inexistența paharelor la dozatorul de apă din sala de așteptare a CPU, dar a afirmat că aceasta se datorează lipsei de bani.

„Bugetul pe acest an (n.r. - care este asigurat de Departamentul pentru Situații de Urgență) ni s-a diminuat cu o treime față de anul trecut, de la 9 milioane lei la 6 milioane lei, iar în situația asta am fost nevoiți să tăiem cheltuieli. Nu am redus de la medicamente, dar este adevărat că nu am mai cumpărat pahare de unică folosință”, a spus șeful UPU-SMURD Bihor.

În ce privește defectarea pisoarului din grupul sanitar, șeful UPU-SMURD a precizat că urmează să verifice când a fost constatată stricăciunea și când va fi remediată, de obicei astfel de reparații fiind făcute în 24 de ore.

De la „nu îmi amintesc” la „se rezolvă”

Pe de altă parte, dr. Borcea a recunoscut că scaunele din sala de așteptare a CPU pediatrice au fost distruse de mai mult timp și de atunci încă nu au fost înlocuite, explicând acest lucru prin birocrație: „Am făcut referat de necesitate pentru achiziția altor scaune la conducerea spitalului, dar de la referat la achiziție trec câteva luni”, a afirmat șeful UPU-SMURD.

„Nu îmi amintesc să fi văzut referatul”, a susținut, însă, într-o primă fază, managerul spitalului, care a recunoscut că nu știe, personal, dacă scaunele sunt rupte. „Nu pot să știu în amănunt ce este într-o secție dacă nu sunt informat de șeful de secție”, a spus dr. Carp.

Ulterior, managerul a revenit, precizând că într-adevăr șeful UPU-SMURD i-a înaintat un referat de necesitate pentru achiziția de noi scaune pentru CPU din Rogerius, însă nu în urmă cu mai multe luni, ci pe 26 iunie, iar pe 3 iulie procedura de achiziție, prin achiziție directă, desfășurată pe SICAP, a fost finalizată, astfel că problema este în curs de rezolvare.

„Colegii de la Administrativ mi-au confirmat că s-a făcut referat pentru achiziția altor scaune, la sfârșitul lunii trecute. A trebuit să facem o procedură de achiziție separată, pentru că, deși Spitalul Județean are un contract-cadru ce permite înlocuirea rapidă a pieselor de mobilier deteriorate, firmele contractate nu furnizează tipul de scaune cerut de UPU. Procedura de achiziție a fost finalizată, pe 3 iulie s-a dat comanda pentru alte scaune, care vor fi livrate și montate în următoarele două săptămâni”, a spus dr. Carp.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!