Zeci de aleşdeni au ieşit, sâmbătă, cu maşinile la un protest pe străzile din oraş, arătând astfel că sunt împotriva variantei de construire a unei şosele de centură a Aleşdului care trece printr-o zonă de case, relatează portalul AlesdOnline.ro

Maşinile au trecut claxonând şi pe strada pe care locuieşte primarul Ioan Todoca, relatează aceeaşi sursă. Oamenii s-au adunat apoi pentru a discuta despre proiect, opinând că varianta menţionată nu este o bună soluţie pentru dezvoltarea infrastructurii în zonă. 

Oamenii cer ca noul drum să ocolească oraşul, aşa cum, de altfel, prevedea un proiect mai vechi al CNAIR, mai arată AlesdOnline.ro.

Viitoarea şosea ocolitoare a oraşului Aleşd a provocat discuţii şi proteste încă de anul trecut, când localnicii au aflat că autorităţile iau în calcul o variantă nouă a centurii, care ar "atinge" o zonă de case. Astfel, aceştia au semnat şi depus la Primăria Aleşd şi Consiliul Judeţean Bihor o petiţie împotriva iniţiativei, semnată de 760 de persoane. 

Într-o discuţie în plenul Consiliului Judeţean Bihor, preşedintele Ilie Bolojan a lăsat de înţeles că între acele semnături s-ar afla şi unele date în necunoştinţă de cauză, după ce aleşii PSD din Aleşd i-ar fi păcălit pe unii localnici că de fapt semnează pentru realizarea şoselei.

Pe 5 ianuarie 2021, CJ Bihor a pus în consultare publică proiectul realizării şoselei ocolitoare a Aleşdului, care conţine 3 variante de execuţie. Cea mai scurtă şi avantajoasă din punct de vedere al costurilor (şi totodată cea preferată de conducerea CJ) este cea care trece prin zona rezidenţială din oraş. Centura Aleşd Sud ar avea o lungime totală de 5,9 kilometri. 

"Ne propunem ca la sfârşitul lunii ianuarie, în urma consultărilor, să venim cu varianta finală care să fie aprobată atât de Consiliul Judeţean, cât şi de CNAIR", a spus, la finalul anului trecut, Ilie Bolojan, pe această temă.

Preşedintele CJ Bihor a mai spus că până în luna mai va fi realizat studiul de fezabilitate, iar apoi va fi lansată procedura de proiectare şi execuţie, "inclusiv partea de exproprieri", care vor fi suportate de Companie. Scopul este finalizarea proiectului până în 2023, ultimul an când pot fi folosiţi banii europeni prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.