Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat joi, printr-un comunicat de presă, că a semnat contractul de execuţie lucrări "5R12 – Reabilitare DN76 Vârfurile – Ştei, între kilometrul 69+350 şi kilometrul 102+660".

Potrivit CNAIR, contractul a fost încheiat cu asocierea de firme Drum Asfalt SRL – Vahostav SK – Trameco SA şi Ile Viorel Construct SRL, contra sumei de 74,784 milioane lei, fără TVA.

Trameco şi Vahostav SK au lucrat şi la tronsonul de 5,35 km dintre Borş şi Biharia al Autostrăzii Transilvania.

Termenul pentru realizarea contractului este de 12 luni, perioada de garanţie a lucrărilor de 5 ani, iar lista de lucrări ce urmează să fie executată cuprinde realizarea a 5 poduri, amenajarea a 5 parcări şi a 5 staţii de autobuz, lucrări de colectare şi evacuare a apelor pluviale, lucrări de susţinere şi consolidare a terasamentelor, lucrări de sprijinire, lucrări de sporire a capacităţii portante a terenului de fundare, lucrări hidrotehnice şi lucrări de siguranţa circulaţiei.

Reabilitarea şi modernizarea celor 33,31 kilometri ai DN 76 dintre Vârfurile şi Ştei trebuiau executate, iniţial, de firma orădeană Construct Mod, care a câştigat o licitaţie în urmă cu peste 10 ani, primul termen expirând şi el cu peste 6 ani în urmă, fiind prelungit, succesiv, de mai multe ori.

În decembrie 2017, CNAIR a reziliat contractul de Construct Mod, deoarece aceasta executase abia 38% din lucrare folosindu-se de firma Trameco drept subantreprenor, fără însă a o plăti.

De atunci, pe tronsonul respectiv nu s-a mai lucrat, în ciuda promisiunilor făcute atât de politicienii care au condus judeţul, cât şi de diverşii şefi perindaţi la conducerea CNAIR.