Elevii de gimnaziu și de liceu din Bihor ar putea primi lecții de antreprenoriat de la patronii bihoreni.

Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și Inspectoratul Școlar Județean Bihor au semnat un protocol care prevede că vor colabora pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale în rândul elevilor.

Potrivit unui comunicat transmis miercuri de CONAF, acest pact „propune modalități noi și creative de predare și învățare, prin promovarea unei educații competitive la nivel european și corelarea educației antreprenoriale cu o strategie coerentă, transparentă și eficientă de dezvoltare a pieței muncii din România”. El se bazează pe un protocol încheiat la nivel național între Confederație și Ministerul Educației, care acum este replicat în fiecare județ.

„Confederația își dorește să ducă antreprenori în școli, la orele de dirigenție sau de educație antreprenorială, ca aceștia să le explice elevilor ce înseamnă un plan de afaceri și alte noțiuni din domeniu. Pentru mine, aspectul legat de orientarea școlară e mai important. Faptul că un antreprenor merge și le explică elevilor cum a dezvoltat o afacere este mult mai important, îi pune pe copii în contact cu realitatea”, a declarat inspectorul școlar județean Horea Abrudan, pentru BIHOREANUL.

Semnarea pactului a avut loc marți la sediul IȘJ Bihor și a fost urmată de o vizită făcută de membrii CONAF la Colegiul Național Mihai Eminescu din Oradea, unde președinta Confederației, Cristina Chiriac, și vicepreședinta Nicoleta Munteanu le-au vorbit tinerilor din clasele a X-a și a XI-a despre experiența lor antreprenorială.

Colege de Academie

Protocolul de colaborare a fost semnat de Horea Abrudan, Cristina Chiriac și președinta CONAF Bihor, Elizabeth Balla. Comunicatul anunță, de altfel, și că filiala din Bihor a Confederației este formată din Elizabeth Balla și vicepreședintele Flori Bicăzan și Emese Balog.

Cele trei fac echipă și la Academia de Business și Leadership Open Tribe, un ONG care organizează diferite cursuri de dezvoltare personală pentru copii și adulți.

În 2021, BIHOREANUL a dezvăluit că, sub pretextul unei cercetări privind efectele pandemiei asupra copiilor, așa-zisa academie a primit acordul IȘJ Bihor pentru a distribui în școlile din Oradea invitații la un test de inteligență emoțională. Ulterior, părinții au fost anunțați că elevii au obținut rezultate sub limitele standard, fără a li se permite să vadă și testele, însă, și li se recomanda să înscrie copiii la cursuri cu prețuri deloc mici, de 2.500 de lei.

Că cercetarea a fost un pretext pentru racolarea de clienți, așa cum BIHOREANUL a arătat, s-a dovedit și când Academia de Business și Leadership a prezentat raportul cercetării pe care trebuia să o facă și care nu conține nicio vorbă despre pandemie sau starea psihică a elevilor. În așa-zisul studiu, „Academia” s-a rezumat să spună câți copii au acceptat testarea și ce rezultate au obținut, informații care de asemenea sunt îndoielnice, dat fiind că nu a fost clar dacă testul aplicat a fost unul omologat.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!