Ultimele două zile ale FestiFall, cele de sâmbătă și duminică, au readus în actualitate o problemă a Primăriei noastre: modul greoi, anacronic și incomplet în care orădenii comozi și imprudenți, care au preferat să meargă în centrul orașului cu ele, și-au putut lăsa mașinile în parcările din Independenței, George Barițiu și Tribunalului.

BIHOREANUL a sintetizat imediat după eveniment nemulțumirile șoferilor: în fiecare dintre aceste parcări au avut la dispoziție un singur aparat de taxare, așa că au stat la cozi pentru a-și achita taxa. Răspunsul Direcției Imobiliare, în subordinea căreia funcționează Serviciul Parcări, a fost ridicol. Pe scurt, pentru că aparatele funcționează cu tehnologie GSM, iar celulele GSM sunt proiectate pentru un număr limitat de utilizatori simultan, nu au făcut față suprasolicitărilor, „mai ales când afară mai sunt și alte persoane care vorbesc la telefon”, după cum zicea directorul Lucian Popa.

Or, să vii cu astfel de explicații în ziua de azi este penibil pentru cel care le furnizează și inacceptabil celor cărora le prezintă. Dacă susții că 400 de utilizatori dau peste cap o „celulă GSM”, este evident că tehnologia pe care se bazează sistemul de plată trebuie fie înlocuită, fie completată cu alternative.

Dar enervant cu adevărat este că problema nu-i nici nouă, nici singulară. Modalitatea de încasare a serviciilor parcărilor supra și subterane e deficitară de mult. Orădenii care folosesc parcarea din spatele Palatului de Justiție se plâng de mai bine de un an că taxametrul nu dă rest și chiar se blochează dacă șoferul nu introduce suma exactă. Pe de altă parte, și dacă plătești cu cardul, și dacă plătești numerar, trebuie să te fâțâi până la aparat, ceea ce, dacă ai lăsat mașina la un nivel depărtat de parter, unde se află acesta, înseamnă câteva minute pierdute. De ce? Pentru că nimeni nu s-a gândit la soluții mai practice!

Dacă tot nu amplasează mai multe automate, Primăria ar putea introduce plata printr-o aplicație informatică prin telefon, ceea ce ar însemna, firește, și asigurarea unui semnal de internet suficient de puternic în toate cotloanele. Mai rău, nu înțeleg de ce a renunțat la o altă modalitate de plată a serviciilor din parcările supra și subterane, după mine cea mai simplă și comodă, aceea prin sms. Ea nici măcar nu impunea să ai semnal de telefonie în incinta parcărilor, trimiterea mesajului putând fi făcută și din afara acestora.

Una peste alta, e lăudabil că Primăria și ADP fac tot mai multe parcări în centrul orașului, dar lamentabil modul în care Serviciul Parcări și Direcția Imobiliară le gestionează. Ca să nu se repete și la anul aceeași problemă, ar trebui începută rezolvarea ei de pe acum, când încă sunt proaspete învățămintele. Și n-ar strica o evaluare a competenței celor care conduc Serviciul și Direcția, plus un sondaj prin care orădenii să poată formula sugestii pentru îmbunătățirea serviciilor de taxare. Altfel, e ca și cum am avea un parc de mașini moderne, dar pe care cei care se află la „volanul” urbei nu le folosesc la randamentul cel mai bun.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!