De multe ori studiile de trafic au rezultate antagoniste asupra aceluiași subiect, diferențele fiind cauzate de interesele celor care le plătesc. A venit domnul primar Florin Birta cu un studiu de trafic prin care se constata necesitatea dublării străzii Universității? A replicat domnul rector Constantin Bungău, care și-a adus meseriași de la Cluj, obișnuiți din naștere cu blocajele în trafic, iar concluzia a fost alta.

Clujenii au constatat că, într-adevăr, pe termen scurt, dacă șoseaua se dublează, traficul va fi mai aerisit, dar pe termen lung va fi nevoie ca drumurile să se facă mai înguste, mai prietenoase cu pietonii și bicicliștii. Eu când aud asta cu „pe termen lung” mă gândesc că pentru 70% din orădeni, termenul lung de 20-30 de ani este sinonim cu eternitatea, deci neinteresant.

Că tot au venit specialiștii de la Cluj, aș putea să le dau și eu o concluzie pe care am tras-o în urma unui studiu pe propria piele: pe termen lung e nevoie de metrou în Cluj, dar pe termen scurt faceți odată centura aia la Florești, că sunteți de râsul lumii!

Ei bine, apăsând și mai tare pe accelerație, USR Bihor a concluzionat că cel mai bine ar fi ca întreaga zonă să devină pietonală, să avem un campus ca-n povești și nu unul de poveste. Asta chiar ar fi interesant. Să-i vezi pe localnici cum cară cu căruciorul de butelii câte un decedat, cum se chinuie oamenii în vârstă să-și facă cei 10.000 de pași standard pentru o vizită în cimitir sau, și mai groaznic, pe marii rectori, prorectori, habilitați, șefi de departamente și în fond toată dăscălimea, cum merg săracii de la Peța pe jos la serviciu.

Mă gândesc foarte serios să apelez și eu la un profesionist în deplasare, olimpicul nostru David Popovici, și să-i dau o temă de stabilire a tramei stradale din campusul studențesc. De pe acum pun pariu că domnia sa va constata că cel mai ușor e să te deplasezi prin zonă înot, prin urmare strada Armatei Române ar putea deveni primul canal din municipiu dedicat exclusiv tineretului studios.

Dar, indiferent ce soluție se va alege pentru zona Universității, va fi obligatoriu ca proiectantul să obțină autorizație de la Autoritatea Aeronautică. Cum în general învățământul românesc e în aer, există riscul ca acesta să se ciocnească cu aeronavele venite la aterizare.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!