Lucrările la viitoarea șosea de centură a Beiușului au ajuns la un stadiu de 20%, toți cei 496 de piloți necesari pentru construcția celor două poduri și trei pasaje supraterane fiind forați, conform unui comunicat de presă trimis marți de Consiliul Județean Bihor.
„Constructorul lucrează în prezent la elementele de structură”, se mai arată în informarea CJ.
Reprezentanții administrației județene amintesc că investiția a fost împărțită în două etape, iar tronsonul principal al centurii Beiuș va avea o lungime de 7,33 de kilometri, cu câte o bandă pe sens. Partea carosabilă va avea o lățime de 7 metri.
Traseul se desprinde din DN76 la kilometrul 120+019 și revine la kilometrul 124+940 al drumului național, ocolind pe la vest Beiușul. Sectorul principal al centurii prevede construirea a două poduri peste Crișul Negru și trei pasaje supraterane.
Contractul pentru prima etapă a centurii Beiuș a fost semnat în luna februarie cu o asociere reprezentată de Drum Asfalt, pentru suma de aproape 270 de milioane de lei fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 17 februarie, iar durata de execuție a fost stabilită la 18 luni.
sursa foto: CJ Bihor
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
În plus, va fi realizat, într-o a doua etapă, un alt tronson al șoselei de centură înspre localitatea Delani. „Acest tronson va avea o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani, și două benzi, câte una pe sens, din DN 76. Drumul va face legătura între Centura Beiuș și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și va asigura accesul către viitorul Parc Industrial Beiuș”, se menționează în comunicat.
Contractul a fost câștigat de o asociere de firme formată din Drum Asfalt (lider) și Ile Viorel Construct pentru 14,6 milioane lei fără TVA. Lucrările vor începe în luna iulie.