Orădeanul Adrian Foghiș s-a „repatriat”. Promovat în 2021 de Ilie Bolojan ca secretar de stat în Ministerul Transporturilor, poziție din care a forțat proiectul pentru electrificarea căii ferate Oradea - Cluj-Napoca, Foghiș a rămas pe drumuri în luna aprilie a acestui an, după restructurarea Ministerului condus de PSD-istul Sorin Grindeanu.
Rămas fără post, orădeanul s-a numărat printre finaliștii concursului pentru ocuparea funcției de președinte al Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), care controlează agențiile de stat, dar procedura a fost anulată pe considerentul că niciun concurent nu a întrunit condițiile privind experiența.
În cazul lui Foghiș, comisia a refuzat să-i recunoască drept experiență de conducere în administrația publică cei 7 ani petrecuți la șefia ZMO, asociația care reunește Oradea și comunele limitrofe, așa că, începând de luna trecută, funcționarul a revenit discret pe funcția de director al acesteia, pe care a mai condus-o între 2008 - 2012 și 2014 - 2021, și unde avea postul blocat.
După principiul „decât codaș la oraș, mai bine în satul tău fruntaș”...