Consilierul local Liviu Sabău Popa a susţinut, într-o conferinţă de presă susținută joi, că a descoperit un "Kobe-gate" bihorean, cu trimitere la achiziţiile de lux de carne de vită kobe făcute de fostul premier Mihai Răzvan Ungureanu din bani publici.

Pesedistul a acuzat conducerea Companiei de Apă Oradea că, în timp ce majorează tarifele pe seama orădenilor, toacă banii încasaţi pe parfumuri, marochinărie, protocoale şi maşini de lux. La conferinţa de presă au mai participat consilierii locali din grupul PSD Adrian Madar şi Florica Bungău.

Un consilier acuză...

"Am intrat săptămâna aceasta pe site-ul CAO şi m-am uitat ce a cumpărat în ultimele luni. Am descoperit un «Kobe-gate» bihorean. Ceea ce se întâmplă în Oradea este, însă, chiar mai grav", a spus Liviu Sabău Popa.

"La parfumerie, s-au făcut cheltuieli de protocol de 5.000 lei. Mă gândesc că fiecare orădean este fericit de creşterea cu 25% a tarifelor CAO pentru a se putea face astfel de cheltuieli... Apoi, avem cheltuieli de 2.200 lei cu organizare masă de protocol şi din nou o parfumerie de 2.500 lei şi tot aşa", a arătat consilierul.

Pesedistul a mai enumerat, din lista de cheltuieli, achiziţii de la firma specializată în marochinărie, poşete şi genţi, Musette, în valoare de 4.000 lei, şi mai multe cheltuieli de protocol ocazionate de zilele de 1 şi 8 martie.

"Am găsit masă festivă de 8 martie, cheltuieli de 5.800 lei. Mă gândesc că toţi orădenii şi-au permis de 8 martie măcar 5.800 lei pentru a sărbători această zi", a spus ironic Sabău Popa.

Maşini de (Hi)lux...

În plus, consilierul local a acuzat conducerea CAO că „excelează” în achiziţia de maşini scumpe. "Pentru autoutilitare se plătesc 217.000 lei, adică 40.000 euro autoutilitara", a spus pesedistul, după care "autoutilitara presupune un autovehicul cu două locuri şi spaţiu de marfă, scule şi altele".

"Dacă şefii de compartimente din CAO au autoutilitare de 200.000 lei, şefii lor trebuie să aibă autoutilitare de 250.000 lei, de 50.000 euro, care arată cam aşa", a continuat Sabău Popa, arătând pe ecran  imaginea unui autoturism Toyota Hilux luată probabil de pe site-ul furnizorului. Pesedistul a spus ironic că maşina "este tipul de utilitară care este necesar, probabil, pentru străzile din Oradea pe care se duc cei din conducerea CAO".

În concluzie, Liviu Sabău Popa a cerut conducerii CAO să revină asupra scumpirii serviciilor de apă şi canalizare introduse de la 1 iunie, pentru care "nu există nicio justificare" în condiţiile în care societatea îşi permite astfel de cheltuieli. Pesedistul a spus că va cere Consiliului Local Oradea, în următoarea şedinţă, să ia poziţie faţă de aceste cheltuieli.

"Nu există nicio justificare"

Pe de altă parte, consilierul local a mai reclamat că, în ciuda investițiilor masive făcute de municipalitate pentru relansarea sa, aeroportul orădean este la coada listei aerogărilor din România, după traficul de pasageri. Potrivit unui clasament făcut luna aceasta de Asociaţia Aeroporturilor, aerogara ocupă locul 11 din cele 16 aeroporturi analizate.

"Orădenii nu își permit să călătorească cu avionul. Politica de sărăcire a orădenilor, cu cele mai mici salarii şi cu politica de taxe şi impozite, duce la aceste efecte", a acuzat Liviu Sabău Popa.

"Nu sunt maşini de lux"

Contactat de BIHOREANUL, directorul CAO, Lucian Chindlea, a confirmat cheltuielile reclamate de social-democratul Liviu Sabău Popa, dar le-a considerat necesare. "Sunt cheltuieli de protocol reglementate la nivel de companie. Toate amănuntele nu le ştiu, dar ştiu că au aprobările necesare", a declarat el.

În ceea ce priveşte achiziţia de autovehicule, directorul a afirmat că acestea sunt necesare în activitatea CAO. "Nu s-au luat maşini de lux. Tot ce am cumpărat au fost autoutilitare. Acestea sunt maşini pe care le foloseşti să le deplasezi la punctele de lucru, să cari scule şi, la nevoie, să tractezi".

Lucian Chindlea a spus că în momentul de faţă CAO are 2 maşini Hilux, 6 autoutilitare mai mici şi intenţionează să achiziţioneze încă pe atâtea, "toate cu benă".

Bani pentru cofinanţare

În ceea ce priveşte majorarea de tarife, directorul Chindlea a spus că ea este impusă pentru implementarea proiectelor de reabilitare a reţelelor.

"Aceasta este politica POIM. Trebuie să îţi asiguri din cadrul companiei susţinerea financiară a cotei de cofinanţare. Banii aceia trebuie să îi obţii de undeva şi nu ai de unde decât din susţinerea tarifară", a arătat Chindlea.

Directorul CAO a mai precizat că, înainte de intra în vigoare, toate tarifele au fost supuse spre aprobare atât Agenţiei Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, cât şi Consiliului Local Oradea.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!