Șase asocieri de firme au depus oferte pentru construirea viitorului terminal intermodal din Episcopia Bihor, a cărui valoare a fost estimată la circa 52 milioane lei, până la termenul limită din 7 decembrie.

Concurență mare

Potrivit unui comunicat al municipalității, pentru amenajarea terminalului concurează asocierile de firme reprezentate de Dumexim (cu subcontractanți S&H Security Solution, Mardion, Abed Nego), Drum Asfalt (cu subcontractanți Precon Transilvania, Proiect Install Gaz, Ritmoteh, Al. Se. Ro Impex, Abed Nego), Flodor Transcom și Inrotur (cu subcontractanți Gan Trading, Electro Vital și Arcada Company).

Au mai depus oferte asocierile de firme: Madlev Cons, Termopro Edil, Construcții Bihor și Prenis (cu subcontractanți Elesal și Abed Nego), Avril și GDO MOV Impex, respectiv Costa VOC Impex și Asfamixt (cu subcontractanți Utilitar Fluid Construct, Ergocom, GHP Intelligent System și Abed Nego).

„Proiectul a fost la licitație și au fost depuse șase oferte. Asta înseamnă că, având proiectarea finalizată, în 3-4 luni se va finaliza procedura de licitație și undeva în februarie-martie, anul viitor vor putea începe lucrările”, le-a spus joi consilierilor locali primarul Florin Birta, în deschiderea ședinței de Consiliu Local desfășurate online.

Cu trei surse de finanțare

Consiliul Local Oradea a aprobat joi, pentru a doua oară, indicatorii tehnico-economici ai investiției la cererea primarului Florin Birta.

„Valoarea investiției a rămas aceeași. Proiectul a trebuit, însă, supus la vot din nou pentru că finanțatorul ne-a cerut să precizăm în mod explicit valoarea contribuțiilor bugetului european, a celui național și a celui local”, a explicat primarul Florin Birta pentru BIHOREANUL.

Potrivit hotărârii adoptate joi, în cadrul cheltuielilor eligibile, contribuția UE se va ridica la circa 42 milioane lei, cea a bugetului de stat la 6,4 milioane lei, în timp ce bugetul local va asigura circa un milion de lei.

Diferența până la valoarea totală a proiectului, de 73,2 milioane lei, va fi suportată de municipalitate dintr-un credit.

Un hub pentru transporturi

După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul terminalului intermodal prevede construirea a două linii de cale ferată de câte 700 de metri fiecare, care vor fi utilizate pentru încărcarea şi descărcarea mărfurilor care vor fi transportate prin intermediul acestui centru intermodal.

Printre lucrările cuprinse în proiect se mai numără construirea unei platforme de beton între cele două linii de cale ferată, a unei clădiri administrative de tip container în care se desfăşoară partea logistică, a unei parcări pentru camioane, dar şi împrejmuirea terminalului intermodal, realizarea iluminatului şi racordul la utilităţi.

Municipalitatea își dorește ca Oradea să devină un hub pentru transportul de mărfuri dată fiind proximitatea Autostrăzii Transilvania şi a viitorului drum expres Oradea-Arad, iar calea ferată Cluj - Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va fi electrificată şi modernizată.

Astfel, viitorul centru intermodal ar putea avea un rol cheie pentru transportul de mărfuri din Oradea şi judeţul Bihor şi va asigura transferul mărfurilor în relaţie cu statele din vestul Europei, dar şi cu alte zone din România.

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!