Cu ocazia propriei onomastici, de Sf. Ilie, Bolojan, şi-a făcut un cadou de 11 milioane de euro! Cam aşa ar zice, dacă ar mai glăsui, fostul baron al CJ şi al PSD Bihor, Ioan Mang, despre faptul că joia trecută Ilie Bolojan a semnat contractul de finanţare cu fonduri UE a documentaţiei tehnice a DX Oradea-Arad, în valoare de 11 milioane euro.

Un scurt remember, pentru cei cu memoria scurtă: ideea drumului expres a fost îngropată în sertarele fostei CNADNR în 2007, când s-a făcut un studiu de fezabilitate şi apoi nimic. În octombrie 2020, abia instalat la conducerea judeţului, Bolojan a dezgropat proiectul. A asociat CJ Bihor cu CJ Arad şi cu primăriile Oradea şi Arad, să contribuie fiecare cu câte 1 milion de euro pentru primul pas, actualizarea vechiului SF.

Zilele trecute, când Bolojan anunţa contractul de finanţare semnat cu Ministerul Transporturilor (condus de PSD-istul Sorin Grindeanu), mi-am amintit cum a decurs şedinţa CJ Bihor din toamna lui 2020. Bătut măr în alegerile locale, în momentul când Bolojan şi-a pus propunerea la votul aleşilor bihorenilor, au aprobat-o doar cei 22 de consilieri judeţeni ai PNL şi UDMR, pesediştii opunându-se la porunca lui Mang.

Ştiţi care i-au fost argumentele? Căpetenia PSD Bihor a pretins nici mai mult, nici mai puţin decât că ideea deblocării DX Oradea - Arad i-a aparţinut Lui şi l-a tot frământat, ba chiar cu un an înainte să-i vină pe chelie lui Bolojan. Aşa că, atunci când i-a auzit propunerea acestuia, a şi "acţionat". Cum anume? Chiar el a povestit: "Am sunat inclusiv azi (29 octombrie 2020) la CNAIR să mă interesez care e stadiul cu acest drum. Am cerut în 2019 să ne dea acordul şi observaţiile. SF-ul e aprobat şi actualizat de anul trecut. Nu ştiu ce facem azi, dacă trebuie să daţi cuiva 1 milion de euro, să facă ce este deja făcut, să ştim şi noi!". După care, cu tupeul caracteristic, a catalogat refacerea SF-ului drept "o afacere necurată". Nu i-a crăpat obrazul de ruşine nici măcar când Bolojan i-a replicat că la CNAIR o fi vorbit cel mult "cu portarul".

SF-ul despre care Mang insinua că Bolojan l-ar mai fi plătit o dată este aproape gata abia acum, iar Bihorul şi Aradul primesc înapoi nu doar cele 4 milioane de euro plătite pentru el, ci încă 7, şi pentru toată documentaţia tehnică şi organizarea licitaţiei de implementare a proiectului. Mai rău, cel mai târziu în această toamnă va fi licitată construirea efectivă, tot cu bani europeni, a şoselei de aproape 140 km. Mai rău, desigur, doar pentru Mang şi consilierii PSD.

Pentru măgăria din toamna lui 2020, fostul şef al PSD Bihor ar merita să-şi dea demisia din ultima funcţie pe care o mai deţine, cea de deputat, căci la doar două luni după ce a comis-o a zbughit-o din CJ Bihor în Parlament, unde doarme şi acum, din fericire fără a ne mai deranja cu nimic. Nu pentru că ar avea onoare, ci dimpotrivă, pentru neruşinare. Originar fiind din Ineu, judeţul Arad, când o să-şi viziteze locurile de baştină, precis nu se va târî pe DN 79, ci va goni cu Chryslerul pe viitorul DX. Va linge, cum ar veni, pe unde a scuipat.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!