Consiliul Concurenței (CC) a anunțat joi că a amendat retailerul Mega Image cu peste 10 milioane de lei, adică cu aproximativ 2 milioane de euro, pentru că a furnizat informații inexacte privind prețurile unor produse de bază.

Concret, într-o cercetare de piață, CC a solicitat marilor retaileri mai multe informații privind prețurile de vânzare la raft pentru diferite produse. Răspunsul oferit de Mega Image a conținut neconcordanțe, susține autoritatea.

Mega Image a anunțat că vinde ulei cu 3,69 lei/litru, valoare afișată și în aplicația Monitorul Prețurilor, care nu s-a regăsit la raft.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, citat de hotnews.ro.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Datele sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Decizia de sancționare urmează să fie publicată pe site-ul autorităţii naționale de concurenţă, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!