Președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, a anunțat modificări importante la rețeaua tram-tren care urmează să fie construită în Oradea și Zona Metropolitană. Între altele, una dintre cele mai contestate conexiuni nu se va mai face, dar va apărea un nou pasaj suprateran în Oradea. 

Acord semnat

Noutățile au fost făcute publice vineri seară printr-o postare pe Facebook ce anunță că în aceeași zi a fost semnat cu CFR protocolul privind dezvoltarea rețelei de tram-tren metropolitan.

„Acesta este cel mai important proiect de mobilitate în jurul orașului Oradea. Liniile de tramvai vor fi racordate cu cele de cale ferată, liniile vechi de cale ferată abandonate vor fi reabilitate și se va extinde transportul electric pe noi direcții, spre aeroport și spre Borș”, a reiterat Ilie Bolojan.

Enumerând etapele parcurse în ultimele 5 luni, de la finalizarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson și până în prezent, Bolojan a anunțat că, față de versiunea inițială a proiectului, „vom opera mai multe ajustări”.

„Cele mai importante sunt: 

1 - Se va renunța la racordarea liniei de tramvai din Rogerius, de pe str. Corneliu Coposu, cu liniile de cale ferată din Gara Oradea. Actuala stație de tramvai de la gară, platoul dintre stație și Gara CFR Oradea vor funcționa integrat, ca un hub de transport;

2 - Se va realiza un pasaj rutier suprateran, pe centura Oradea, peste calea ferată ce leagă Oradea de Băile Felix. Fără acest pasaj, o cadență în creștere a tram-trenurilor pe această rută în anii următori ar genera blocaje în circulație pe cele 4 benzi ale centurii Oradea;

3 - Linia spre Borș va fi prelungită până la intrarea în Sântion, în zona pasajului rutier al drumului expres;

4 -  La capetele liniilor, spre Băile Felix - Cordău și spre Sântion - Borș, vor fi realizate spații de parcare pentru mașini și pentru biciclete”, a punctat Bolojan.

Un proiect contestat

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, conexiunea din Rogerius a fost una contestată de locuitorii din zonă. Proiectul tram-trenului urma să lege zona de vest a oraşului de Gara Mare printr-o linie nouă, cu un singur fir, între străzile Corneliu Coposu şi Ştefan cel Mare. 

Cei mai deranjați s-au arătat locuitorii străzii Lacul Roșu, unde urma să fie construită noua linie de tramvai, atât din pricina zgomotului produs de tram-tren, cât și din cauza modificărilor ce urmau să fie făcute în zonă. Linia urma să aibă o lățime de 5 metri și „mușca”, printre altele, din părculețul de pe Lacul Roșu, dar și dintr-o parcare care ar fi urmat să piardă aproximativ 25 din 50 de locuri. 

Bani redirecționați

Astfel, după cum arată noile date anunțate de Ilie Bolojan, noua linie de tramvai nu se va mai face, iar banii economisiți vor fi redirecționați în celelalte modificări enumerate aduse proiectului.

„S-a discutat oportunitatea construirii acelei linii de tramvai și, la sesizările locuitorilor, s-a ajuns la concluzia că mai bine investim acele sume în amenajarea unui pasaj suprateran în zona Selgros, ca să fie eliminate eventualele conflicte de trafic cu tram-trenul, și în parcările pentru biciclete și autoturisme de la capetele de linii”, a confirmat sâmbătă BIHOREANULUI Adrian Revnic, directorul OTL, instituție parteneră în proiect.

Urmează să fie aprobate

Președintele CJ a precizat că aceste modificări aduse proiectului tram-tren „sunt rezultatul studiilor și analizelor de cost, recomandărilor experților și posibilităților de finanțare” și că în luna august Consiliul Județean va aproba documentația finală.

„Înainte de abrobarea în ședința de Consiliu Județean, vom prezenta forma finală a întregului proiect”, a mai promis Ilie Bolojan, amintind și că valoarea totală a investiției se ridică la peste 200 milioane de euro, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!